hejsan jag och en kompis drog min plugg på min Rieju mrx 50 power up 08 . Men den gick ju inte fortare Jag förstog att det är den opopulära stryptA ecu:n . så nu vill jag strypa av den jag har ritningen på hur man gör det men jag fattar inte åt vilket håll den ligger. Och jag får inte beställa hem nån heller:?
Antingen så får jag strypa av den men då måste jag få reda på hur det är eller så om jag kan beställa hem en ny med nån??
Hoppas ni kan svara:P
Tyvärr kan jag ingenting om den s.k ECU strypningen.
Men det var en här på forumet som visste hur man ströp av den.
Vi får hoppas att han tittar in här.
Lycka till!
Mvh
TobbaN skrev:Tyvärr kan jag ingenting om den s.k ECU strypningen.
Lycka till!
Mvh
Jag vill verkligen inte kritisera dig men varför skriver du om du inte vet något om det ?
Köp en ny CDI istället
Alternativt kolla inlägget av peil_ts lite längre ner i topicen :
Har ni svårt??!!
Finns ingen elektronisk förgasare på den!
Hur svårt kan det va?! Om den ska vara elektrisk styrd måste det ju gå el till förgasaren och det gör det INTE!
ECU betyder inte elektronisk förgasare. ECU=Electronic Control Unit
TobbaN skrev:Tyvärr kan jag ingenting om den s.k ECU strypningen.
Lycka till!
Mvh
Jag vill verkligen inte kritisera dig men varför skriver du om du inte vet något om det ?
Köp en ny CDI istället
det går inte, "hela el systemet" är strypt :PpP
Alternativt kolla inlägget av peil_ts lite längre ner i topicen :
AtobiX skrev:Har ni svårt??!!
Finns ingen elektronisk förgasare på den!
Hur svårt kan det va?! Om den ska vara elektrisk styrd måste det ju gå el till förgasaren och det gör det INTE!
ECU betyder inte elektronisk förgasare. ECU=Electronic Control Unit
Ingen förgasare behöver bytas!
haahahahaa, gör som du vill då så ser vi hur de går. själv ska jag ta fram en moppe katalog jag fick av han på moppekursen och ta kort på att dom ha de. Eller tror du dom ljuger i den ?
ecu har dom det vet jag men elektronisk förgasare är olika på olika modeler det vet ju jag med och jag har ingen anning om vad som sitter på mrx men på rrx sitter det ingen och om jag inte ser fel på dina bilder står det inte elektronisk på rrxn ?
fax110 skrev:ecu har dom det vet jag men elektronisk förgasare är olika på olika modeler det vet ju jag med och jag har ingen anning om vad som sitter på mrx men på rrx sitter det ingen och om jag inte ser fel på dina bilder står det inte elektronisk på rrxn ?
men de med rrx:en e en vanlig rrx. jag tog med den var att visa att de va raden förgasare. sen på power up:en står de elektronisk.
okok men jag har hittat utan det stog power upp på afärren isånfal mytha och de va en AM6. bara för på en mrx kunda man se elen till förgasaren men inte på rrxen fast de var samma förgasare men ja har väll fel ..!
NEJ DET HAR DEM INTE!
Ni som säger det ni har aldrig ens pillat med en power up.
En vacker dag så kommer ni inse att vi har rätt som säger att dem inte har det!
trottlen nere
trottlen uppe? mopeden är alltså av som ni nog förstår och om det skulle varit en elektroniskt förgasare så skulle den väl inte öppnas när den är av!
Munstycket!
meanzick skrev:Så, jag ringde Rieju och kollade och dom sa att du skulle knipsa av den gröna kabeln från "el källan" så skulle den gå uta bara helvette !
asså Rieju borta i spanien elr här i sverige ?
jag har nu luskat ut att endel power ups har elektronisk gashantag med kablar ner till förgasaren istället för vajer :S kan detta stämma ? folk säger olika
Rieju är spanskt.
Och meanzick.
Ringde du till spanien då eller ?
"Så, jag ringde Rieju och kollade och dom sa att du skulle knipsa av den gröna kabeln från "el källan" så skulle den gå uta bara helvette !"
För här i sverige jobbar de inte på en söndag kväll.
Och TWS-motor har inte ens något kontakt nr då man ska höra av sig till närmsta ÅF.
fax 110 :
jag har nu luskat ut att endel power ups har elektronisk gashantag med kablar ner till förgasaren istället för vajer :S kan detta stämma ? folk säger olika
Om ni nu är så säkra på att förgasarna är elektroniska så ta bilder! Eller kolla själva! Ingen el går ju till förgasarna.
Och jag/vi skulle bra gärna vilja veta hur de "elektroniska gashandtagen" ser ut..
Har någon detta på sin PowerUp?
Deluxe skrev:Rieju är spanskt.
Och meanzick.
Ringde du till spanien då eller ?
"Så, jag ringde Rieju och kollade och dom sa att du skulle knipsa av den gröna kabeln från "el källan" så skulle den gå uta bara helvette !"
För här i sverige jobbar de inte på en söndag kväll.
Och TWS-motor har inte ens något kontakt nr då man ska höra av sig till närmsta ÅF.
fax 110 :
Jasså , vilka då?
hahaha dom kanske inte har öppet en söndag kväll men jag är helt öppen för att sitta och lura lite kaxxiga mnf fuckos ändå ^^