den skall vara nere när du körDerbiSM skrev:Aa de kanske är den men isf ska den va nere elr uppe när jag kör?Rabxorzz skrev:choken ?
Haha nee men de händer inge, får bara mer bensin å de kan vara bra när man startar moppen men sen går den bara sämre av de, du borde ha märkt någge ifallluddemuregard skrev:Motorn går i 2bitar och sprängs typ :SDerbiSM skrev:va händer om jag kört me den uppe?peil_ts skrev: den skall vara nere när du kör
ok TACK FÖR HJÄLPEN=) går den saktare då också för min går bara i 45 då kanske det beror på den?Cpi Driver skrev:Haha nee men de händer inge, får bara mer bensin å de kan vara bra när man startar moppen men sen går den bara sämre av de, du borde ha märkt någge ifallluddemuregard skrev:Motorn går i 2bitar och sprängs typ :SDerbiSM skrev: va händer om jag kört me den uppe?
du behöver inte märka ngn skillnad för dom är oftast snålt bestyckade originalDerbiSM skrev:men seriöst jag har kört me den uppe sen jag skaffa mopen får den typ för mkt bensin elr vad??? som sagt inte så kunnig om moppar!luddemuregard skrev:Motorn går i 2bitar och sprängs typ :SDerbiSM skrev: va händer om jag kört me den uppe?
a den får mera bensin. använd den bara när mopeden är kall. de kommer du märka när de blir skapligt kallt ute. då kan den vara svarstartad om du har den nereDerbiSM skrev:men seriöst jag har kört me den uppe sen jag skaffa mopen får den typ för mkt bensin elr vad??? som sagt inte så kunnig om moppar!luddemuregard skrev:Motorn går i 2bitar och sprängs typ :SDerbiSM skrev: va händer om jag kört me den uppe?
beror kanske lite på hur griniga poliser du träffar på. du kan åka fast för att den går för fortDerbiSM skrev:jag va ute nyss och tog ner den, den starta på första kicken och gjorde 55 förr gjorde den 45 så Tack så jätte mkt för hjälpen, gör polisen nått om moppen går 55-60 km/h??
men asså ska den där chocken va uppe elr nere? det är en Derbi Senda 01. uppe>45km/h nere>55km/h ....hjälp!peil_ts skrev:beror kanske lite på hur griniga poliser du träffar på. du kan åka fast för att den går för fortDerbiSM skrev:jag va ute nyss och tog ner den, den starta på första kicken och gjorde 55 förr gjorde den 45 så Tack så jätte mkt för hjälpen, gör polisen nått om moppen går 55-60 km/h??
Den ska vara nere!DerbiSM skrev:men asså ska den där chocken va uppe elr nere? det är en Derbi Senda 01. uppe>45km/h nere>55km/h ....hjälp!peil_ts skrev:beror kanske lite på hur griniga poliser du träffar på. du kan åka fast för att den går för fortDerbiSM skrev:jag va ute nyss och tog ner den, den starta på första kicken och gjorde 55 förr gjorde den 45 så Tack så jätte mkt för hjälpen, gör polisen nått om moppen går 55-60 km/h??
Choken stryper luften på alla förgasareModdad skrev:Vad jag vet är det bara på äldre mopeder.XPS-05 skrev:Choken ger inte mer bensin men den stryper luften...
Nyare så ska den släppa in mer bensin.
Vad har man ett chokemunstycke till då?bensinskalle skrev:Choken stryper luften på alla förgasareModdad skrev:Vad jag vet är det bara på äldre mopeder.XPS-05 skrev:Choken ger inte mer bensin men den stryper luften...
Nyare så ska den släppa in mer bensin.
EFtersom luften är tätare på syre medan den ä kall så blir blandningen tunn när man kallstartar, och därför så kan man behöva strypa luften en aning så att blandningen blir jämn och kanske en aning fetare för att starta lätt
När motorn blir varm sen så blir även luften varmare och då blir luften inte lika tät på syre och då får man öppna choken igen för att blandningen ska bli rätt
Choken ska vara NERE så är de baraOm den går sämre när du har choken uppe så är det ju självklart att den ä avstängd när den är nere...