Ingen här över 18 som torskat med en 70cc eller vet hur det faller juridiskt?
Mitt papper från vägverket lyder nåt i stil med
Vespa LXS-50 Regnr, chassinr, motornr bla bla bla
Motor 50cc, Effekt 0.1hk
Vikt 96kg bla bla bla
Det jag tittar på är att det står
Motor 50cc
Tänker att paragrafryttarna på länstyrelsen blir särskilt sura över såna saker.. Effekten lär de knappast mäta men läser polisen på hojen och det står Malossi 70CC på foten på cylindern så.. haha jag tror man har ett problem - utöver det faktum att går i 110 blås.
Förstår inte varför EU moppar ska gå 45 när det är 50vägar. Farligt att inte dra variatorringen när man blir konstant omkörd (det blir man ju iof ändå för det är få som håller 50, men nu menar jag i teorin - fler omkörningar = fler olyckor. Lär finnas statistik på det i deras orealistiska "Nollvision". Skulle de uppnå den genom ren statistik skulle de antagligen göra helt andra saker än att sänkta hastigheter. t ex Göra som i norge där de testar alla gamla gubbar och tanter som får rohypnol på recept åker runt utan glasögon och drar in lappen om de inte kan säga vad det är för bil som ligger framför dem. Jag avskyr vägverket och länsstyrelsen! Nu ska jag försöka gräva i gamla domar och fönstershoppa begagnade Suzuki Hayabusa på blocket haha

)