Hej!
Vet nån hur man tjuvkopplar en Rieju Drac?
Råkade bryta min moppenyckel och farsan vill ej fixa de, för att min lärare ringde en kvart senare o sa att jag höll på stegra o stunta!
Så jag undrar hur man kan tjuvkoppla en, för jag får f*n ryck snart på de klagande aset te farsa!
jag vet! ta bort framkåpan (där lyset sitter asså) sen rycker du ur kabeln som går till tänningslåset sen äre bara att kicka
haha polaren visa mig på hans moppe haha
Jag kollade i den gummisaken till höger om styret, lite när då. Och där inne satt 4 vita bitar (sockerbitarna?) i 2 par, en stor och en mindre. Frågan är, vikken av dem?
Red_Rieju skrev:Tack perre, det uppskattas (alla förslag)!! Måste ha igång den. Mitt liv ligger på moppen, älskar den. Mår fan dåligt när jag ej kan köra!!
ja de sitter med en sån där sockerbit så de e bara att dra ur den sen tuta och köra
va så fult, för att jag skulle precis få ut nyckeln, så fastnade den (jag som e så stark) råkade bryta den =( kunde plocka ut den lilla biten som va kvar. Den biten var typ 4 mm lång
jag vet inte om de bara va så på min för de va inte jag som tog bort låset första gången men för mig är de bara att skruva loss två skruvar å sen vrida om me skruvmejsel där i
det var roligt, min bror hade en drac.
jag blev lite sugen på att köra så jag drog bara bort framlampan och drog bort hela sockerbiten så var det bara att kicka
ta bort lyskåpan, sen ser du en jävla massa kablar, en härva går upp till tändningslåset, i mitten av den typ sitter en koppling, sockerbit, kalla det vad du vill:D men ryck isär den bara, så startar den, har gjort de många gånger på min, så slipper man sabba nått hlr, bara tryck ihop dom sen igen när du har nycklarna. as lätt:D
följ bara kablarna som går från tändninglåset. dra ut närmaste sockerbit å sen ere bara å kicka. men då måste du lägga i en växel å få "kärringsto" eller hålla för avgasröret för å döda den. (har för mig att de inte sitter nån strypare på den modellen)
Red_Rieju skrev:Jag vet, jag lyckades idag. Fanns en stor socker bit och en liten, lossade på den stora o de va bara o köra =) men lyset funkade dock ej :S