jag vill trimma min kinesmoppe som ja köpt på öb, satt ingen blå ögla i CDI'n o ingen variatorring hur gör jag för att strypa av den??? finns de efektrör elr liknande till den? håller ochså på att styla den lite smått, kom med förslag, har dekalstrippat den lackat om 1 kåpa, tatt bort böglepparna o neon under den...hade tänkt köra naked styre men då måste jag byta styre och fixa lampor(lampan sitter i kåpan på styret..kom med förslag..Blir antagligen ett projekt när jag fått hjälp me de jag vill..
Senast redigerad av Anton Kinesmoppe den 29 september 2008, 15:00, redigerad totalt 3 gång.
har kollat allt på den guiden, de enda ja har kvar är att byta vikter och kopplingsfjäder o sånnt, men vart köper jag dessa? @ch-racer, har inte pengar till ny moppe, o jag lär inte få så mycket för min kines om den e orginal
har kollat allt på den guiden, de enda ja har kvar är att byta vikter och kopplingsfjäder o sånnt, men vart köper jag dessa? @ch-racer, har inte pengar till ny moppe, o jag lär inte få så mycket för min kines om den e orginal
kopplings fjädrar och sånt köper du på närmaste internet shop typ: Twostroke.se eller startuning.se det enda du måste veta är om du har en koppling med två eller tre kopplingsbackar (fjädrar)
jag hade en kina moppe innan det är en 4takt så där är ej strypning i avgasröret men du kan ta av hela luftburken så ökar det med typ 15 km/h och bätre axx men sen till den så finns där 90cc också det är fett gå in på www.bikenet.se
tog bort grejen i luftburken, förgasarn började cpa totalt, bluddrar som fan i början ibland får man stå på full gas i typ 30 sekunder för att den ska orka iväg bluddrar som fan..
Anton Kinesmoppe skrev:tog bort grejen i luftburken, förgasarn började cpa totalt, bluddrar som fan i början ibland får man stå på full gas i typ 30 sekunder för att den ska orka iväg bluddrar som fan..
Låter som om du då skulle behöva byta munstycke, men om du känner dig hyffsat säker på vad du gör kan du försöka ställa in förgasaren (lirka med luftskruven) och testa om det gör någon skillnad.
Anton Kinesmoppe skrev:tog bort grejen i luftburken, förgasarn började cpa totalt, bluddrar som fan i början ibland får man stå på full gas i typ 30 sekunder för att den ska orka iväg bluddrar som fan..
Låter som om du då skulle behöva byta munstycke, men om du känner dig hyffsat säker på vad du gör kan du försöka ställa in förgasaren (lirka med luftskruven) och testa om det gör någon skillnad.
Ok ska testa att fixa luftskruven.. men vart hittar jag munstycken som passar?? och vart kan jag köpa variatorvikter med RÄTT storlek till en classic.. tror de e 12x16 elr nåt sånt, såg de nånstans..
kan tillägga att jag behööver köpa nytt membran me, öppnade upp sadelns o såg att membranet låg i kläm, o de va sprucket när jag skruvade loss flottörlocket..
ska nog köpa nytt/nya variatorvikter, kollipngsfjärdrar o nytt membran o nya handtag vart köper ja detta, akkt ska hälst finnas på samma sida satt ja slipper paya massa frakt.. allt måste passa på min classic me.. btw så är storlekarna på vikterna 16x13 väger typ 35-40 kg så vet inte va ja ska ha för vikter xD