Nu när jag har massa tid och inget att göra så bestämde jag mig för att plocka ner aerox motorn igen för lite bättre finish inför nästa års moppeträffar.
Mål med projektet:
*Att lära mig mer och bli bättre på de
*Få bra tider på 201m
*Att bänka 18-20hk på bakan
SPONSRING SÖKES
Sponsorer:
www.motorshopen.se
Lite info om vad jag som sitter i/på och vad som komma skall.
Hemma

Beställt

Settup:
Minarelli LC (Tuned by me)
Mk prorace 2 70cc

Mk prorace 2 vev

Mk prorace exhaust system

Mk prorace c3 ramlager

Stage6 Racing koppling

Stage6 R/T PWK 28mm förgasare

Motoforce

Kiesler 28mm Innsugsplatta

Malossi MHR membran

Kiesler 28mm wig

Malossi MHR variator

Italkit Curva tändning

Malossi - 13/44 primär

Eridium stift

Chassi:
Spray lackad ram (vit)

Sadelöverdrag vitt

TNT styre chromat

SSP chromad styrstam

TNT snabbgasrulle

Motoforce Kylare

Stage 6 waveskiva fram

Stage 6 waveskiva fram

Stage 6 racinklossar bak

Doppler bakdämp 320mm

SSP höjningssatts

Homemade tank i sadelboxen

Stage6 slicks däck

innförskaffades sommaren 08

Han inte vara ute och köra specielt långt innan jag började plocka ner den

Fick den sedan att se ut såhär inna nya mål kom till som fick mig att vilja ändra utseéndet och motor tuning

Saker som skall göras nu under vintern 08/09 är:
Porta, slipa och polera blocket
Blästra, våtslipa, polera och spraya om fälgarna, nya slicks skall även innförskaffas
Polera det mästa på motor och chassi!
Påbörjad portning (blåa området ska slipas bort) Matchportar just nu efter prorace cylindern

Har inte hunnit med att göra så mkt denna veckan pga annat .. Men blev ändå färdig med portning av blocket i förgår , slipade ner ytan med sandpapper så den blev jämn och fin. Bytt primärdreven i lådan (13/44)
Skickade även iväg min cylindern för portning till fredrik i abg teamet tidigare idag

Beställt lite delar idag som jag hoppas att jag får hem så snart som möjligt (obs AM6 lagrerna är till mrx_stefans barikit 80cc mrx)

Hämtade ut mitt paket idag som kom från cykelkraft

Lite saker som jag väntar på nu är: Beställning från motorshopen , cylindern som är påväg hem från fredrik och mina fälgar som jag har lämnat ifrån mig för blästring .. Uppdate allt eftersom att grejerna ramlar in
Min cylinder äntligen hemma igen

Börjat montera ihop motorn nu. Vev med nya lager och packboxar sitter i

Update: 18/11
Hämtade ut ett paket från motorshoppen förut som innehöll dehär

Har bytt ut alla kugghjul i lådan nu så kommer få ut en helt annan utväxling ( malossi 13/44 - DR 16/41)

Update 21/11
Blästrade (av sirre på detta forum) har även hunnit med att slipa kanterna sen jag fick hem dom

Hunnit med att polera fälgkanterna och spraya det andra vitt, ska bara jämna till ytan där färgen möter den polerade kanten .. Sen saknas bara däcken på

Update 25/11
Fick äntligen krängt på däcken på fälgarna idag

Efter de så åkte jag ner till motorshopen och köpte mig lite olja och kylarvätska + ett munnstycke

(Bättre bild e påväg)

Så nu ägnar jag nästan bara tid åt motorn..

Update 26/11
Plockat ihop motorn

Update 27/11
Fick motorn på platts idag och tyckte att resultatet med dom ny lackade fälgarna och däcken blev ganska bra faktiskt ..

Kommit en bit in i projektet nu men fortfarande mkt kvar
Har en del inställningar som skall göras typ som att ställa in squish , tändning , förgasare mm..
Update 22/12
Spenderat dom flesta timmarna ute i garaget idag, hunnit med att bla sänka gaffeln i den höjd som jag vill ha den

Även hämtat ut ännu en beställning ifrån motorshopen idag som innehöll lite smågrejer

Just nu så känns inte en start up så långt borta så kommer nog bli en del garage meck imorgon med

Update 5/1
Slänger upp lite bilder på lite småfix som jag har ordnat med under jul lovet

Stefan (mrx_stefan) och anton (anti_speed) var bla här och "filmade" min startup och testruns

Bilder efter Göteborg meet 09 (dålig bild kvalle , ja vet)....