Då har du nog funnit problemet, är den "skitlös så är det för att den ingen komprision har , dvs att någon packning i cylindern har gått , kolv har smällt , kolv har spruckit. En sak som är viktigt när man köper en ny moped är att man kör in den dom första milen orginal! När man kör in en cylinder (gutjärn) så formas kolv med cylinder efter varandra därför är det viktigt att ta det lungt dom första milen så det inte skär!Soet skrev:jora den känns skitlösBacoonisk skrev:hur känns kicken ?
Soet skrev:Tja
igår när jag låg runt 80 med min super9a så small det inte så högt och sen la den av, jag kollade t-stiftet men det såg bra ut och det hade inte losstnat,
det var typ ingen avgassmäll, det lät från någon annan stans,
sen när jag skulle starta igen så kändes det som om tändningen inte "tog"
Dagen innan jag körde så smällde den lite, sen när jag körde hem så gick den på sjukt höga varv hela tiden.. men jag låg bara i typ 20 så den inte skulle varva så mkt!..
om ni förstår,
Tack för mig!
tacksam för svar!