250 2t är nog lite stort steg... Då är nog 250 4t mkt bättre.
Ja skulle lätt satsa på 250 f ( fyrtakt ), för tvåtakt är svårkört, inneffektivt och man tröttnar på de. Min kompis har åkt 125 i ett halvår och han vill redan ha 250f ....... 4t står sig mycke bättre både på crossbana och framförallt i enduro....
kxf 250, rmz 250, crf 250, yzf 250, sxf 250... bara välja vilken färg du vill ha ^^. Vad ja vet är dom ganska likvärdiga. ktm är dock ganska dyr men skitsnygg
furia FFS skrev:lånar tråden lite

, e de spec dyrt att köra cross plus att e de svårt att få sponsor
sponsor är inget man ska sträva efter, de är bara när du kör seriöst, tävlar och får pallplatser som du kan få en riktig sponsor. Jag har svårt att tro att nån skulle bry sig annars...
Cross är ganska dyrt, mycke underhåll, ofta däckbyte mm men de beror ju på hur ofta man kör ( körstil är inget att avgöra med för kör man cross r de fullt som gäller, annars skit it

). De är ju ingen kinamoppe som man köper, kör 1000 mil me nåra oljabyten o säljer sen....... Här är de kolvbyte var 40:e timme tror ja...