Peugeot Looxor strypningar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
KennethH
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 augusti 2008, 19:56

Peugeot Looxor strypningar

Inlägg av KennethH »

Hej Alla,

Jag undrar om det är någon duktig som kan hjälpa mig med strypningar på Peugeot Looxor.

De jag har hittat och åtgärdat är:
Variatorbricka
Blindrör
Huvudmunstycke (58/60)

Jag har Peugeot Looxor 2005 (ej direktinsprutning)
Den setup jag har är:
Ryckt variatorbrycka.
Stage6 street avgasrör.
68 huvudmunstycke.

Den är klen i högre hastigheter, lite uppförsbacke och/eller motvind gör att den går i ca 68-70. På en raksträcka utan motvind ca 72-74. Med lite medvind så slår mätaren i botten. Den går till 80.
Jag har läst på om den och det jag får fram är att den ska klara minst 80.

Jag misstänker att det finns någon varvtalsbegränsning.
Kan CDI´n vara strypt ?
Jag kan inte köpa ostrypt CDI eftersom de jag hittar enbart är för Peugeot utan startspärr.
Några ideer vad jag kan göra ?

Jag har funderat på att sätta på en 50cc sportcylinder.
Är det lönt ifall den är varvtalsbegränsad ?
I såna fall vad behöver jag byta ut mer förutom möjligen förgasaren?

/Knoton
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

tror inte CDI Strypning då du kan varva ut den ännu mer i nerförsbacke, men visst verkar den lite slö för att ha den setupen?
KennethH
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 augusti 2008, 19:56

Inlägg av KennethH »

Jag ser att i guiden för strypningar så har alla Peugeot luftburkstrypningar.
Men jag kan inte lokalisera den sk skorsstenen.
Jag har orginalluftburk och den består av två delar.
En som är kopplad till förgasaren som också har ett skumgummifilter.
På den i sin tur är det kopplad en stor del som pekar framåt.

Kan någon guida mig mera, någon kanske har en bild ?
KennethH
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 augusti 2008, 19:56

Inlägg av KennethH »

Jag hittade skorstenen.
Låst