Tjena! Det börjar dra ihop sig, jag ska snart köpa en cross. Har valt att jag ska starta med en 125:a 2t. Men så kommer det andra... Ska jag satsa på att köpa en ganska ny cross eller ska jag köpa en lite äldre? Typ 94-97, jag har en budget på cirkus 15 000 kr. Tänkte få en bra i drift går bra och inte mkt problem. Jag har nämligen några crossverkstader som kan hjälpa mig om det blir problem och service och tar hem reservdelar. Är det mycket mer problem på äldre än nyare? Ska börja träna med crossen.
Hmm satsa mer på en gammal modell alltså inte för gammal, som du kan fixa i ordning, beror mer vad du hittar en för rätt pris
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Jag köpte en ganska ny cross, för iomed att man ska träna o tävla så vill man inte att allt ska gå sönder, vilket de gör när man kört mkt. Min kompis köpte en gammal(!?) o den pajjade kopplingen på första gången han körde:/
Satsa på en nyare cross det lönar sig i längden om du ska tävla/träna !
om du ska köra 125:A tycker jag du ska satsa på en Kawa eller Yamaha !
Mvh // Sebbe
Satsa på en nyare cross det lönar sig i längden om du ska tävla/träna !
Mvh // Sebbe
köp en yamaha yz 125 fan så myket betre en honda. honda har knapt utt väklat sina motorer på flera år. yamaha är typ den besta hojarna som fins. du kan kola på reservdelar till yamaha på www.yz.se
Larrzson skrev:Satsa på en nyare cross det lönar sig i längden om du ska tävla/träna !
Mvh // Sebbe
Okej, jag vet inte du kanske har rätt. Vad tänkte du på? Att det blir mkt fel och så mycket tid på verkstad? Jag funderar på att köpa en Honda cr 125cc 2t årsmodell 1995. Den är rätt bra tror jag och går mycket bra säger han, ny plast etc.
Vad tycker ni att jag ska göra? Köpa den eller satsa på nån annan nyare?
Larrzson skrev:Satsa på en nyare cross det lönar sig i längden om du ska tävla/träna !
Mvh // Sebbe
Okej, jag vet inte du kanske har rätt. Vad tänkte du på? Att det blir mkt fel och så mycket tid på verkstad? Jag funderar på att köpa en Honda cr 125cc 2t årsmodell 1995. Den är rätt bra tror jag och går mycket bra säger han, ny plast etc.
Behöver svar omgående
min granne köpte en honda för 11 tusen eller ngt hon tävlar och vad jag vet har hon inte haft några problem direkt. den va ganska gammal.
Mvh // Sebbe
Mvh // Sebbe
Behöver svar omgående
Satsa på nyare om du ska köra på bana tkr jag
Man kan köra med vilken årsmodell som helst
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Mvh // Sebbe
Behöver svar omgående
Varför ska jag ha en nyare? Gör det mkt skillnad om jag ska köra på bana och tävla? Det går väl med både nya och gamla hojjar som nåns kompis hade gjort köpt en honda för 11 tusen?
Jag vet inte, motivera därför ditt svar bättre xD
ska du ligga på topp är de ju nya som gäller helt enkelt, men du är ju inte elitåkare så fort du sätter dig på en hoj
satsa på en gammal som är billi o bra, som de ä lätt o få reservdelar till framförallt, och börja me den. Då gör de ju inte så mkt om du ramlar o har dej ^^. Sen när du börjar åka bra då kan du satsa lite mer på en värre hoj
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:ska du ligga på topp är de ju nya som gäller helt enkelt, men du är ju inte elitåkare så fort du sätter dig på en hoj
satsa på en gammal som är billi o bra, som de ä lätt o få reservdelar till framförallt, och börja me den. Då gör de ju inte så mkt om du ramlar o har dej ^^. Sen när du börjar åka bra då kan du satsa lite mer på en värre hoj
Didde skrev:
Behöver svar omgående
Med nyare menar jag 00 -> o klart du kan köra på bana med en gammal cross, det kan du ju tillomed med en moppe xD men det lät på han som han ville köra o tävla o så o då tror jag det hade varit bättre me nått som inte e helt slutkört
Varför ska jag ha en nyare? Gör det mkt skillnad om jag ska köra på bana och tävla? Det går väl med både nya och gamla hojjar som nåns kompis hade gjort köpt en honda för 11 tusen?
Jag vet inte, motivera därför ditt svar bättre xD