Rörlackering?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Rörlackering?

Inlägg av ToniQ »

Hej! hade tänkt lacka om mitt rör, men nu vet jag inte vilken slags avgasrörslack jag ska använda, men vet inte vilket lack som är "kvalitetlack" jag vet inte vilken som funkar bram så om någon kan rekomandera mig för en bra lackfärg så sig till bara, jag vill att det ska hålla länge och klara av värmen bra, den ska vara väldigt tålig, och robust.Är twostrokes lackfärg något att lita på?
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2
vad är skillnaden mellan klarlack och och mattsvart färg?

mvh/ToniQ
Välkommen åter!
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Aldrig använt klarlack men kan väl säga att mattsvart drar åt sig mer solljus och inte lämnar lika mycket "reflektioner" som klarlack skulle göra. Dvs, blänker mindre : > Men bara vad jag kom att tänka på, rätta mig gärna!
Och den lacken ska då duga för normala rör och effektrör då jag tvekar på att de någonsin har en chans att överskrida 650 grader
knutte_93
Svårstartad skrothög

Inlägg av knutte_93 »

auto k som finns på mekonomen funkade fint på avgasrör
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

knutte_93 skrev:auto k som finns på mekonomen funkade fint på avgasrör
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

ReijuMrx skrev:
knutte_93 skrev:auto k som finns på mekonomen funkade fint på avgasrör
Posthuntra va? :O Simplt svar säger jag, värmebeständig färg finns hos jula eller biltema i de flest affärena ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

650 Graders värmebeständig mattsvart färg från Biltema frunkade fint för mig. Bara att slipa ner all rost etc. Och sen lackera, jättelätt. :)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ToniQ »

TobbaN skrev:650 Graders värmebeständig mattsvart färg från Biltema frunkade fint för mig. Bara att slipa ner all rost etc. Och sen lackera, jättelätt. :)
Ok, tack så mycket, men funkar det bra på längden, alltså jag menar om den håller länge, och skulle du kunna skciak en länk till det :roll:
Senast redigerad av ToniQ den 30 augusti 2008, 13:55, redigerad totalt 1 gånger.
Välkommen åter!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

ToniQ skrev:
TobbaN skrev:650 Graders värmebeständig mattsvart färg från Biltema frunkade fint för mig. Bara att slipa ner all rost etc. Och sen lackera, jättelätt. :)
Ok, tack så mycket, men funkar det bra på längden, alltså jag menar om den håller länge?
Det tror jag väl. Det har lossnat pyttelite färg på min krök där man typ sätter in den i motorn eller vad man nu ska säga :P Men det var ju flera månader sen jag lackerade. Så jag rekomenderar det :D
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ToniQ »

TobbaN skrev:
ToniQ skrev:
Ok, tack så mycket, men funkar det bra på längden, alltså jag menar om den håller länge?
Det tror jag väl. Det har lossnat pyttelite färg på min krök där man typ sätter in den i motorn eller vad man nu ska säga :P Men det var ju flera månader sen jag lackerade. Så jag rekomenderar det :D
jisses du svarar snabbt:D
kan du skicka länken till lackfärgen är du snäll :P
Välkommen åter!
Användarens profilbild
Tortilla
Elmoped

Inlägg av Tortilla »

Ja använde lacken från twostroke som du länkade, och än så länge har den varit suverän, ser bra ut också :wink:
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Martinsson »

Köp inte biltema lacken, den suger mitt rör e typ grått nu -.- ska vara matt svart.

Jag kan varmt rekomendera Motrip mattsvart värme beständig färg :wink: de blir grymmt
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Martinsson skrev:Köp inte biltema lacken, den suger mitt rör e typ grått nu -.- ska vara matt svart.

Jag kan varmt rekomendera Motrip mattsvart värme beständig färg :wink: de blir grymmt
säkert du som gjort fel visst har du dragit på 5-8 lager med jämna mellanrum ?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Vill du att det sja hålla i längden så ska du ta bort allt rost, lackera, vänta 30 min, lägg på ett nytt lager, vänta 30 min och lägg på ett nytt lager, då lär det hålla ett tag 8)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ToniQ »

Tortilla skrev:Ja använde lacken från twostroke som du länkade, och än så länge har den varit suverän, ser bra ut också :wink:

Hur många månader har det avrit sedan du lackade den då?
Välkommen åter!
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Martinsson »

fax110 skrev:
Martinsson skrev:Köp inte biltema lacken, den suger mitt rör e typ grått nu -.- ska vara matt svart.

säkert du som gjort fel visst har du dragit på 5-8 lager med jämna mellanrum ?
Jag drog på 5 lager med ca 30 minuters mellanrum, mitt avgas system är grått, sen testade jag motip, de blev skit bra.

Asså biltemas sprayburkar suger!!
Användarens profilbild
Tortilla
Elmoped

Inlägg av Tortilla »

ToniQ skrev:
Tortilla skrev:Ja använde lacken från twostroke som du länkade, och än så länge har den varit suverän, ser bra ut också :wink:

Hur många månader har det avrit sedan du lackade den då?
Vet inte, ett halvår kanske kommer inte riktigt ihåg, hurså?
Låst