Hej! hade tänkt lacka om mitt rör, men nu vet jag inte vilken slags avgasrörslack jag ska använda, men vet inte vilket lack som är "kvalitetlack" jag vet inte vilken som funkar bram så om någon kan rekomandera mig för en bra lackfärg så sig till bara, jag vill att det ska hålla länge och klara av värmen bra, den ska vara väldigt tålig, och robust.Är twostrokes lackfärg något att lita på? http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2
vad är skillnaden mellan klarlack och och mattsvart färg?
Aldrig använt klarlack men kan väl säga att mattsvart drar åt sig mer solljus och inte lämnar lika mycket "reflektioner" som klarlack skulle göra. Dvs, blänker mindre : > Men bara vad jag kom att tänka på, rätta mig gärna!
Och den lacken ska då duga för normala rör och effektrör då jag tvekar på att de någonsin har en chans att överskrida 650 grader
knutte_93 skrev:auto k som finns på mekonomen funkade fint på avgasrör
Posthuntra va? :O Simplt svar säger jag, värmebeständig färg finns hos jula eller biltema i de flest affärena
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
TobbaN skrev:650 Graders värmebeständig mattsvart färg från Biltema frunkade fint för mig. Bara att slipa ner all rost etc. Och sen lackera, jättelätt.
Ok, tack så mycket, men funkar det bra på längden, alltså jag menar om den håller länge, och skulle du kunna skciak en länk till det
Senast redigerad av ToniQ den 30 augusti 2008, 13:55, redigerad totalt 1 gånger.
TobbaN skrev:650 Graders värmebeständig mattsvart färg från Biltema frunkade fint för mig. Bara att slipa ner all rost etc. Och sen lackera, jättelätt.
Ok, tack så mycket, men funkar det bra på längden, alltså jag menar om den håller länge?
Det tror jag väl. Det har lossnat pyttelite färg på min krök där man typ sätter in den i motorn eller vad man nu ska säga Men det var ju flera månader sen jag lackerade. Så jag rekomenderar det
Ok, tack så mycket, men funkar det bra på längden, alltså jag menar om den håller länge?
Det tror jag väl. Det har lossnat pyttelite färg på min krök där man typ sätter in den i motorn eller vad man nu ska säga Men det var ju flera månader sen jag lackerade. Så jag rekomenderar det
jisses du svarar snabbt:D
kan du skicka länken till lackfärgen är du snäll
Vill du att det sja hålla i längden så ska du ta bort allt rost, lackera, vänta 30 min, lägg på ett nytt lager, vänta 30 min och lägg på ett nytt lager, då lär det hålla ett tag
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information