Rieju drac startar ej

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
EdvinH
Elmoped

Rieju drac startar ej

Inlägg av EdvinH »

Hej!

Jag har en Rieju Drac från 22 som jag skulle byta förgasare på från original till en 19mm phbg.
Har försökt ställa in den men inget har gjort nån nytta. Under testkörning har den blöddrat precis innan effektkurvan, och vill dö när man gasar max. Jag har flyttat ner nålen, eftersom att flytta upp inte gjort nån nytta. Den vill nulängre inte starta och baksmäller när man kickar. Jag byter då naturligtvis till ett lägre munstycke (90) itället för tidigare 110 (eftersom 110 satt i original förgasaren) men problemet kvarstår. Någon som vet något?

Setup:
Voca 50/70
stage 6 sportluft
19mm phbg
Användarens profilbild
Derbi Kungen
Elmoped
Kontakt:

Re: Rieju drac startar ej

Inlägg av Derbi Kungen »

Lite stort hopp med 20 storlekar på en gång. Byt i typ 5-stegs intervaller

Innan du bytte något så startar o går den, men blöddrar på fullgas. Tecken på för fet blandning

Om den blöddrar redan innan maxgas förstår jag inte varför du ställer ner clipset på nålen? Då blir ju blandningen ännu fetare? Och nu startar den inte alls och baksmäller. (mycket logiskt)

Ställ upp clipset igen. 90 känns lite lågt för denna setup. Hade tippat på 100-105. Men som sagt, börja med clipset. Kicka några gånger och kolla tändstiftet (vått, svart etc).
Om den inte startar - lyssna om den är helt stendöd eller om den hostar till någon enstaka gång.
Bygger en gokart utav en gräsklipparmotor och en kundvagn
KTM 690 SMC-R -20 LC4
Derbi DRD -14 D50B0
Derbi DRD -06 EBS050
Vivacity -99

Sysslar inte jättemycket med moppar längre då jag gått vidare till mc :D
Skriv svar