B*gläppen Derbi Senda xtreme 2020

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Dummagingern
Elmoped

B*gläppen Derbi Senda xtreme 2020

Inlägg av Dummagingern »

Tjenare!
Jag har en Derbi Senda xtreme från 2020 och vill få bort b*gläppen. Saken är den att jag inte riktigt har någon idé för hur den ska byggas.Är det någon som har något tips?. El är inte heller mitt starkaste ämne men det löser jag nog iallafall
JAGILLARRIEJU
Elmoped

Re: B*gläppen Derbi Senda xtreme 2020

Inlägg av JAGILLARRIEJU »

Ha kvar org bakskärm o sluta kalla det bög läppen det är bara löjligt org ser endå snyggare ut en aftermarket.
mvh, Derbi ägare. :arrow: :mrgreen:

- Derbi Senda r xtreme 02 70cc :D
"70cc sport airsal 21mm pwk, enox och sportluft"
"Klart grabben ska ha Derbi" :lol:
Dummagingern
Elmoped

Inlägg av Dummagingern »

Jag skulle verkligen inte säga att det ser snyggare ut
Sal Braman
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sal Braman »

Snyggast blir det att ta bort allting och sätta plåten inne i hjulhuset, eller ta bort den helt. Men det kan bli dyra böter. Jag byggde en egen i metall och montera den, man ser den knappt utan endast skylten. Sen skruva jag fast den i ramen helt enkelt, blev rätt så bra.

Vill du göra det lagligt kom ihåg att blinkers måste ha ett visst avstånd mellan sig, de får inte sitta för tätt ihop. Sen ska plåten alltid var det som är längst bak på fordonet, den får alltså inte sitta monterad för långt in, men några centimeter hit och dit tror jag ingen polis hade brytt sig om. I praktiken ska det gå bra så länge man kan se den från alla vinklar.
Skriv svar