Derbi gp1 open funkar inte efter den blivit varm

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Edvin1033
Elmoped

Derbi gp1 open funkar inte efter den blivit varm

Inlägg av Edvin1033 »

Hej jag har en moppe som jag köpte för ett tag sen och den är helt orginal och undrar varför den går jätte bra när den är kall och efter ett tag så dör den om man fortsätter gasa men om man gasar väldigt snabbt går den att komma fram med då dör den inte men om man håller lite gas så vill den bara dö och bara blöddrar
JAGILLARRIEJU
Elmoped

Re: Derbi gp1 open funkar inte efter den blivit varm

Inlägg av JAGILLARRIEJU »

Edvin1033 skrev: 30 december 2024, 16:46 Hej jag har en moppe som jag köpte för ett tag sen och den är helt orginal och undrar varför den går jätte bra när den är kall och efter ett tag så dör den om man fortsätter gasa men om man gasar väldigt snabbt går den att komma fram med då dör den inte men om man håller lite gas så vill den bara dö och bara blöddrar
Kanske överhettat nån gång? kan va att du behöver justera tomgångsskruven, ändra munstycken kanske?
mvh, Derbi ägare. :arrow: :mrgreen:

- Derbi Senda r xtreme 02 70cc :D

"Klart grabben ska ha Derbi" :lol:
Edvin1033
Elmoped

Inlägg av Edvin1033 »

Jag vet inte han som hade den innan har inte kört den på länge, har justera på tomgången men hjälpte inte men den är org så känns inte som man behöver ändra munstycke för de men kan testa ändra 😁
JAGILLARRIEJU
Elmoped

Inlägg av JAGILLARRIEJU »

Edvin1033 skrev: 31 december 2024, 21:48 Jag vet inte han som hade den innan har inte kört den på länge, har justera på tomgången men hjälpte inte men den är org så känns inte som man behöver ändra munstycke för de men kan testa ändra 😁
Starta motorn, och om motorn går fint på tomgång. Låt stå så tills den blir lite lagom varm. Att ställa in motorn kall, gör så motorn går bra kall. Men när tempen väl kommer upp, går den dåligt!

Alltså prova ställ in den (förgasaren) när den är varm :D

Kanske funkar?

Eller så kanske du har choken på??
mvh, Derbi ägare. :arrow: :mrgreen:

- Derbi Senda r xtreme 02 70cc :D

"Klart grabben ska ha Derbi" :lol:
Edvin1033
Elmoped

Inlägg av Edvin1033 »

Det är automat chock på den så de har jag inte men får ta o testa mig fram
Skriv svar