Tjenare, Jag har tröttnat på att kymcon e så slö nu, I mars köpte jag ett qtre trimrör i hopp om att den skulle gå bra, Blev rätt besviken efter att jag toppade den då den enbart kom upp i 63kmh på raksträcka. Tänkte att en lite större förgasare skulle hjälpa och ge lite mer kraft. Satte på förgasaren men glömde plugga oljeslangen så den drog tjuvluft i typ 2 månader innan jag märkte .
Har provat ställa in förgasaren för många gånger och just nu ligger jag på 102 i huvudmunstycke med 17.5mm förgasare på en 50cc och måste fortfarande plugga luftfiltret med tvättsvamp för att den ens ska vilja gå på fullgas. Har genomsökt nogrannt vid förgasar området men hittar ingenstans som den skulle kunna ta luft. Har tagit bort pluggen i variatorn vilket var en strypt hylsa som jag ersatte, Just nu kör jag med 6.9g vikter (Tror ni den skulle gå bättre med lättare?). Den accelerar även hyfsat bra upp till toppfarten men sen vill den inte ge mer, jag har antagit att det är cdi strypningen eftersom att det känns som att den vill ge mer. Vad tror ni, Någon gömd plugg någonstans? Någon trimdel (förutom cylinder) som ni skulle kunna rekommendera för att få upp hastigheten till 70 iaf. Tack på förhand.
ostrypt ecu, tyngre vikter skapar även en högre centrifugalkraft. Man kan även säga att lättare vikter växlar snabbare än tyngre vikter gör. Tryckfjäder: Fjädern ser till att rätt tryck ges på det bakre drivpaketet så att drivremmen inte slirar, detta tryck måste balanseras med centrifugalkraften som det främre drivpaketet skapar.
Det vill säga, om du väljer en vikt som är lättare än den vanliga, kan du ha mer initial acceleration ; och om du väljer en tyngre kan du ha högre topphastighet än den ursprungliga inställningen.
lättare variatorvikter ökar motorns varvtal och tyngre vikter sänker det (tyngre vikter skapar en högre centrifugalkraft). Du bör alltså lätta på variatorvikterna (öka motorns varvtal) så du får ut dessa extra Hk!
Allså går moppen långsammare men blir starkare med lättare vikter.
JAGILLARRIEJU skrev: ↑26 december 2024, 10:09
lättare variatorvikter ökar motorns varvtal och tyngre vikter sänker det (tyngre vikter skapar en högre centrifugalkraft). Du bör alltså lätta på variatorvikterna (öka motorns varvtal) så du får ut dessa extra Hk!
Tjenare tack för svaret. Ska testa det du skrivit. Du råkar däremot inte ha någon aning om varför den kan kräva ett så stort munstycke? Tror du att något är på tok eller att den bara vill ha så mycket bensin.
JAGILLARRIEJU skrev: ↑26 december 2024, 10:09
Tjenare tack för svaret. Ska testa det du skrivit. Du råkar däremot inte ha någon aning om varför den kan kräva ett så stort munstycke? Tror du att något är på tok eller att den bara vill ha så mycket bensin.
prova att gp ner i munstycke tills den går bra funkar inte det så gå upp i munstycke tillsden går bra, annars kanske du behöver ställa in förgasaren igen. kan va att den tar tjuvluft vid olje slangen eller nåt?