Bromshandtag Derbi Senda xtreme 2020

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Thetourist81
Elmoped

Bromshandtag Derbi Senda xtreme 2020

Inlägg av Thetourist81 »

Hej!
Jag har ett akut akut problem. Jag skall byta bromshandtag på min Derbi. Har gjort det förut utan större mankemang. Skruvat av muttern från bulten men bulten går inte att dra ut 😱
Har försökt att slå lite lätt underifrån på bulten samt att smörja. Bulten går att skruva på utan problem. Den löper alltså fritt. Helt obegripligt att den inte går att dra ut. Jag hoppas ni har något tips.
Tacksam för svar/
Sal Braman
Elmoped

Re: Bromshandtag Derbi Senda xtreme 2020

Inlägg av Sal Braman »

ligger i lite fel tråd men men

Gängorna är slut eller så har någon skruvat i en för stor bult i för små gängor. Mest troligen det efternämnda.
Thetourist81
Elmoped

Inlägg av Thetourist81 »

Grejen är att bulten är slät i mitten typ. Så att det bara skall gå att dra upp den har jag för mig. Och att gängorna endast är till för muttern man skruvar fast underifrån. Jag skall ta bild imorgon men lägger in nu hur bulten ser ut
Bult bromshandtag
Bult bromshandtag
IMG_3363.jpeg (50.1 KiB) Visad 850 gånger
Thetourist81
Elmoped

Inlägg av Thetourist81 »

Sal Braman skrev: 6 november 2024, 16:28 ligger i lite fel tråd men men

Gängorna är slut eller så har någon skruvat i en för stor bult i för små gängor. Mest troligen det efternämnda.
Skall jag/går det att byta tråd på detta inlägg?
Användarens profilbild
TS-Daniel
Medlem
Kontakt:

Inlägg av TS-Daniel »

Thetourist81 skrev: 7 november 2024, 08:59
Sal Braman skrev: 6 november 2024, 16:28 ligger i lite fel tråd men men

Skall jag/går det att byta tråd på detta inlägg?
Flyttat tråden
Vid frågor, önskemål eller synpunkter om/på TSR får du gärna höra av dig på info(at)twostrokerider.se
Sal Braman
Elmoped

Inlägg av Sal Braman »

Thetourist81 skrev: 6 november 2024, 21:44 Grejen är att bulten är slät i mitten typ. Så att det bara skall gå att dra upp den har jag för mig. Och att gängorna endast är till för muttern man skruvar fast underifrån. Jag skall ta bild imorgon men lägger in nu hur bulten ser utIMG_3363.jpeg
Ja då är det lite skummare. Men om den är helt slätt och inte fast gängad är det väl bara att banka ut den?
Thetourist81
Elmoped

Inlägg av Thetourist81 »

Det trodde jag med. Kanske har den fått en smäll på något jädra sätt när den välte. Får väl åka förbi någon verkstad som får borra upp skiten annars 🤷🏽‍♂️
Skriv svar