Kör en aerox med:
Polini 70cc sport
Stage 6 pro replica
Malossi flyclutch
Gula fjädrar o 4g vikter
2 av mina polare säger att om jag byter till t.ex stage 6 sport pro variatorn så kommer motorn varva rejält mycket mer o slita enormt mycket mer på vevpartiet...stämmer detta?:S
Dina polare behöver läsa på.
Först och främst så är det inte själva variatorn och variatorskålen som avgör hur mycket det varvar. Det som i sin tur avgör hur mycket det varvar är dina vikter i förhållande till kopplingsfjädrar.
Med större variator är skillnaden att remmen kan åka högre upp som i sin tur innebär högre toppfart. Men att du skulle byta variator och motorn skulle varva mer stämmer alltså inte!
/ Arkstar
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Dina polare behöver läsa på.
Först och främst så är det inte själva variatorn och variatorskålen som avgör hur mycket det varvar. Det som i sin tur avgör hur mycket det varvar är dina vikter i förhållande till kopplingsfjädrar.
Med större variator är skillnaden att remmen kan åka högre upp som i sin tur innebär högre toppfart. Men att du skulle byta variator och motorn skulle varva mer stämmer alltså inte!