metrakit prorace 3 70cc

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jenlin55
Elmoped

metrakit prorace 3 70cc

Inlägg av jenlin55 »

ni som kör eller vet nogon som kör metrakit prorace 3 70cc vilken övrig setup kör ni med och hur går den/hur fort går den
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Jag kör själv inte den men känner en som använde pro race 2 har jag för mig så jag måste bara fråga. Hade du tänkt köra hyper och tävla eller bara leka runt med mopeden?
Ska du leka runt så köp INTE den cylindern, det blir mer att mecka då än att köra och sedan så är cylindern / övrig setup som behövs väldigt dyrt.
Men ska du tävla så kör på, gör en liten undersökning om vad som passar bäst till den ;)
jenlin55
Elmoped

Inlägg av jenlin55 »

ok men varför är det inge bra att köra runt med+
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Har för mig att det står att pro race 3 + tillhörande rör och hyfsad övrig setup så ska den leverera runt 18 hk.
Det tar mycket på lager och vev, packningar. - Det betyder att det blir mycket meck och mindre körning.
Ska du race:a kan du köpa den, ska du bara leka runt i skog eller vad du nu kan tänkas göra med mopeden så borde du köpa en sport cylinder och inte race cylinder.
Airsal 70cc ska vara en rätt bra sport cylinder har jag för mig! :)
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

sålänge man inte övervarvar så ska det hålla utan problem. körde ju mer bruks än tävling med min Ciao med R/T70 setup.

bra inställd förgasare och bra kylning så brukar det fungera r'ätt så felfritt
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

LennartTuning skrev:sålänge man inte övervarvar så ska det hålla utan problem. körde ju mer bruks än tävling med min Ciao med R/T70 setup.

bra inställd förgasare och bra kylning så brukar det fungera r'ätt så felfritt
Absolut men det känns ändå rätt värdelöst att köpa en race cylinder istället för sport om det bara är lite skoj man vill ha med mopeden.
Ciao med R/T70? Det skulle jag vilja se, har du lagt upp det på tsr? :D
jenlin55
Elmoped

Inlägg av jenlin55 »

men jag har 70sport nu och jag tycker det är för lite power i 70sport vill ha en värre cylinder
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Vad har du för övrig setup?
Rör, förgasare, tändning, drevning, reeds osv...
Sedan så kan en förgasare som är inställd till 100% ge bra mycket mer effekt än om den endast är inställd till låt säga "90"% eller så. Så en riktigt bra inställd förgasare ger betydligt mer effekt :)
jenlin55
Elmoped

Inlägg av jenlin55 »

setup metrakit handmade 70cc, 21mm förgasare med pasande insug, malossi racing membran, hårdare kopplings fjädrar, sportluftfilter, leovince xfigt, 13 53 drev
och stage 6 vevparti. förgasaren är 100% inställd
Skriv svar