Peugeot streetzone eller Peugeot streetfight 4

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Grabben132
Elmoped

Peugeot streetzone eller Peugeot streetfight 4

Inlägg av Grabben132 »

Tja,
Tänkte köpa en ny moppe o nu undrar jag vad det är som skiljer streetzone o speedfight förutom utseende. Vilken är lättare att trimma, vilken har bättre väghållning osv.
Tacksam för svar
wolfgangkillthemall
Elmoped

Inlägg av wolfgangkillthemall »

Tar klart en streetzone över en speedfight 4, riktigt sköna att köra, bra axx original. Sen är ju speedfight 4 lite av en "tjejmoped" i mångas ögon.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Inte så insatt men har för mig att det sitter likadan motor i speedfight som i streetzone så vad gäller trimdelar osv så är det ju samma, motormässigt åtminstone...
Däcken ser likadana ut också, tycker jag enligt bilder.
Utseendemässigt så vill inte jag yttra mig allt för mycket, jag är mer utav en crosspojke så scootrar överhuvudtaget faller inte mig i smaken tyvärr så det får du själv avgöra :)
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög

Inlägg av mojoxom »

Det är inte samma motor, streetzone har bättre egenskap för trimning och bakhjuls körning om man vill det. Jag skulle kört på streetzone för den är skönast att köra tycker jag, skön sitt ställning och bra styr egenskaper, bättre än speedfighten för speedfighten känns nästan lite klumpig på nått sätt!
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå