Tjena ! Jag har fått problem med min lillebrors moped de e så här att körde med den och kopplingsvajern small av så jag bytade ut den. nu till det konstiga efter jag satte allt på plats skulle jag ut o testa den men då funkar inte kopplingen den kommer liksom inte i fri läget. lägger jag i växelen så dör möget bara. Kam jag ha rört kopplings armen på nått konstigt sätt ? Och såfall hur fixar jag det mopen e en motorhispania ryz enduro
Om du nu endast har bytt ut kopplingsvajern och inte öppnat eller rört kopplingsarmen så borde det inte vara något fel. Är vajern verkligen spänd som den ska då?
Funkade kopplingen innan vajern gick av ska du inte behöva byta olja eller något. Den blir ju inte plötsligt dålig, eller hur?
Vajern kan du justera hur mycket som helst nästan. Är den för slapp spänner den inte när du trycker in kopplingsgreppet. Vajern ska vara så spänd att kopplingsgreppet går att trycka in ett par millimeter innan den börjar dra i vajern.
Annars kan det vara så att något hände när vajern gick av. Kan va så att kopplingsarmen slog tillbaka och skadade tryck-pinnen eller något. Det är ganska osannolikt dock. Om du har lagom motstånd i kopplingsgreppet så ska det vara okej.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever