Debi eller Rieju, varför?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Loderate
Elmoped

Debi eller Rieju, varför?

Inlägg av Loderate »

Såååååå... Som titlen leder undrar ja om nu gillar Derbi eller Rieju mest , årsmodellerna ja är Intresserad sv är 02 - 06, tack så jätte mycket för svar! :D
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Ingen kan väl svara ÅT dig. Tycker du ska provköra en Rieju och en Derbi och själv avgöra vad DU vill ha.
Har själv bara ägt ett par mopeder så som Rieju med AM6 motor men jag har provkört ett per Derbi's och tycker själv att växellådan på Derbin är mycket skönare och liksom "tätare" än vad det är på AM6 motorn (som sitter i Rieju bland annat...).
Men som sagt, provkör bägge två och avgör själv :P
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rasges »

Som ovanstående säger, riktig smaksak. Har alltid gillat AM6:orna mer. Tycker att dem känns simplare och inte lika trångt som på derbimotorerna när man ska mecka och så. Men rekommenderar verkligen Rieju rrx.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Man kan inte koppla när man kickar på AM6, dealbreaker :mrgreen:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

bensinskalle skrev:Man kan inte koppla när man kickar på AM6, dealbreaker :mrgreen:
Precis :D

Derbi är mer förfinad, och enligt min erfarenhet är Derbi mer hållbar om man tar hand om motorn.

Enda fördelarna med AM6 jag kan komma på är att dem ger lite mer effekt urpluggade och att motorena är lite "luftigare" med utrymme för meck.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Skriv svar