polini 70cc sport
5g dr pulley vikter
malossi fly clutch koppling
19mm förgasare...... 62 HUVUDMUNSTYCKE!?!?!?!?
kan nån förklara detta?? borde ju ha minst 80 men den går som bäst och får bäst färg på stiftet med 62!? snälla förklara detta :S blir lite orolig att nånting är fel..
Senast redigerad av Cpt. Sneballe den 9 juli 2016, 17:24, redigerad totalt 1 gånger.
insåg att variator o koppling kanske inte har så mycket med munstycke att göra.. kan lägga till att jag har ett doppler sportluftfilter på nu och att avgasröret möjligtvis läcker en aning då en skruv är lite trasing och de sitter ingen packning på :s
Nix, varken variator eller koppling har med förgasaren att göra.
Ska där vara en slags packning så se till att fixa det för annars läcker det ut avgaser där och då förlorar du effekt på det. Skippa "Sportluftfiltret" förresten, låter bara mer och lockar till sig poliser, ger heller ingen effekt. Eller så kanske du bara har det för utseendets skull, då är det okej ^^
vet att de ska vara packning.. ska köpa det om några timmar när lokala mopedaffären öppnar. vad ska jag ha för luftfilter då?
OT har du nå svar på varför moppen går bäst med 62 munstycke??
Nja inte riktigt, kan väl ha med att göra att du kanske har: Original rör? Original insug? Original membran/reeds? Som sagt så skulle du ju ha en packning i mellan, läcker avgaserna ut där så förlorar du effekt på det. Så när du satt dit en packning kan det vara så att du behöver gå upp ett par storlekar.
Edit: Såg i din andra tråd att du har ett lågvarvigt rör, då är det inte så himla konstigt
zx rör(urpluggat), insug beställde jag nytt o satte på för några veckor sen vet dock inte om det är samma som original, membranet vet jag inget om förutom att reedsen på ena sidan va inte heeelt raka men nästan. ska jag beställa nytt membran?
funderar på att beställa ny förgasare, isåfall vad tror du om 19mm dellorto/stage6?
Ptja det kan funka men det beror ju på hur exakt du menar med "sne". Och nej du behöver inte en ny 19mm förgasare, räcker gott och väl med den du har, blir bara mer förgasarinställning isåfall...
Asså seriöst, sluta häng upp dig på storleken på munstycket.
Detta är vad? Din 4e tråd om precis samma sak?
Går den bra så går den bra, visst det låter litet men det är olika mellan olika motorer. Går den bra så häng inte upp dig på storleken på munstycket utan kör o va glad
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Cpt. Sneballe skrev:den går som BÄST med 62, ja. men den går inte bra :s
Vad anser du bra? Går den som bäst med 62munstycke men går fortfarande dåligt så lär det vara något annat än munstycke, eller är det att den går under förväntningarna?
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Den går dåligt och väldigt mycket under förväntningarna. Toppar 60 (70cc), gasreser inte oavsett hur lätta/balanserade/tunga vikter jag har, osv. Visst det kan bara va inställningar men har testat allt jag och mina kompisar kommer på för att öka topp och axx och allt därimellan. Den axxar grovt (dock inte gasres) upp till 20 ungefär sen har samma axx som en gammal kinaskit moppe (50cc) hela vägen till 60(toppfarten)
La ner 10k+ för att få en setup där jag kan dra ifrån polarna och va värst i gänget men deras original speedfight 4 tar ju min moppe oavsett. Fattar inte vad som är fel, borde ju toppa runt 80-90 och ha bra axx upp till dess men neeeej, hälften av mina kompisar cyklar snabbare än vad denna moped går. Förlåt för långt svar men får påriktigt panik av denna moped.
Nån som vill köpa en hyper dragracing neos? Toppar 150 med gasres i hela registret. 15000 och den är din ...jk