Hej. Har en peugeot vivacity från 2002(?). Den har gått bra men nu på senare tid låter det något förfärligt när jag kör. Det är inget konstant ljud som låter hela tiden, om det vill sig riktigt illa så slutar det bara låta om man stannar helt/går på tomgång. Ibland så kan jag gasa lite försiktigt och köra sakta utan att det börjar låta men oftast så börjar det låta direkt när jag gasar. Om det inte är så illa kan det sluta låta om jag lättar lite på gasen men om jag tex gasar kraftigt eller kört i en brant uppförsbacke så vill det inte sluta förrän jag inte kör mer (kan stanna så det blir tyst å sen bara gasa lite lite försiktigt men det låter ändå jätte mkt)
Har även problem med att den inte vill starta ordentligt (startproblemet kom i samband med att et började låta), måste varva den (heter det så?) för att den ska komma igång, ibland bara dör den och ibland står den och tjuter ett bra tag innan den drar igång ordentligt. Kickstarten funkar efter cirka 2 miljoner sparkar så det orkar jag mig inte ens på längre.
Suger på att förklara med jag filmade det:
https://youtu.be/0RrV7txTSM4
i början är start problemen. sen när jag kör hör man kanske lite dåligt pga fartvinden i mic'en, men om man lyssnar noga så hör man ett typ surr, låter som när en fluga är fast vid ett fönster men ändå försöker flyga igenom fönstret.
jag gissar personligen på avgasrör då ljudet hörs tydligare när man kör och det är text en trottoar/staket på samma sida som avgasröret är, och det låter som det kommer därifrån, men åandra sidan sitter väl motorn å allt på samma sida? jag har ingen koll haha.
förfärligt är det och otroligt störande att köra runt med detta ljud. är väldigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa med vad det kan vara? och om ngn vet isf hur man fixar det/hur mkt det kostar att fixa på verkstad ungefär?