Att säga att kinamotorer är svårstartade är väl att dra allt över en kant men... det finns ju de som faktiskt funkar och går bra. Men över lag är det ju mindre pengar lagda på kinamotorerna vilket innebär att felmarginalerna blir större på motorn i lag, vilket kan leda till att de blir svårstartade.
Jag känner till tre stycken kinamopeder o en fyrhjuling (japp allt kinesiskt jag känner till) o allihopa har samma startproblem. Om man startar dom varje dag så är det inget problem men står dom orörda längre än så, så tar det typ tio minuter att få igång dom. Ett rykte jag hört är att bränslesystemet blir tomt på soppa o att det tar lång tid att fylla det men det är som sagt bara ett rykte.
Byggda med dåliga tillverkningstoleranser och dåliga material. Startsvårigheter hänger oftast på förgasarinställningar och sådant, men den dåliga noggrannheten när allt byggs hjälper inte direkt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Så moppen startar så lätt som möjligt. Skämt åsido, det går inte säga. Ofta blir det bättre om man ställer om luftskruv/trottelnål för att ge mer soppa, men det beror ju på vad som är felinställt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.