Bestycka förgasare med bara luftmunstycket?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Bestycka förgasare med bara luftmunstycket?

Inlägg av ockelbo »

Hej!

Skulle borra upp mitt original munstycke men faila totalt och det blev typ storlek 80 och det stod inget på original munstycket så vet inte vilken storlek det ska vara original.

Iallafall, jag undrar om det går att ställa in förgasaren med bara luftmunstycket? Eller måste man ha flera munstycken att välja på?
Det som sitter i nu är 56, och den startar fint med det men är skit slö.

Den maxar typ 30 (förr gjorde den 55) och orkar knappt upp för backar. Det är ungefär såhär: https://www.youtube.com/watch?v=8eaerMFTKAo

När jag kollade stiftet var det rätt oljigt runt men ganska torrt vid gnistan, så jag tog och skruva ut luftmunstycket 3/4 varv från botten och då blev den lite rappare men stiftet blev vit och torrt.
Är det någon ide att försöka bestycka med luftmunstycket eller är det bara och köpa en munstyckessats och börja byta?

Vad tar en verkstad för att bestycka förgasaren om man lämnar in den med diverse munstycken tror ni?

Fyfan vilket skitjobb det här med bestyckning är...
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Rör inte luftskriven och försök för fan inte borra upp munstycken... Varför gav du dig på det i första början? Finns hur många och enkla guider som helst om hur man ställer in förgasaren. Köp ett nytt originalmunstycke nu...
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

Raggarn1337 skrev:Rör inte luftskriven och försök för fan inte borra upp munstycken... Varför gav du dig på det i första början? Finns hur många och enkla guider som helst om hur man ställer in förgasaren. Köp ett nytt originalmunstycke nu...
Ja men grejen är ju att det inte stod vilken storlek originalmunstycket var, förjävligt jag vet. Har iallafall i 56 nu
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
dcp416
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 4 maj 2016, 07:17

Inlägg av dcp416 »

MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Skriv svar