Munstycken

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Cpt. Sneballe
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 maj 2016, 22:17
Ort: huddinge

Munstycken

Inlägg av Cpt. Sneballe »

Precis renoverat min Neos, nu startar den och går jävligt fett, men den fyrtaktar (säger min polare som är bättre på detta) och att den har för litet munstycke, kan man köra med för litet munstycke? kan man köra tomgång? starta den? vi har ju startat den o låtit den stå på tomgång lite men han sa att det kan va dåligt för motorn, hur dåligt? hur mycket skada sker per minut/timme man har motorn igång? hur stor risk är det att den nyper eller skär?
helt enkelt så är jag extremt taggad på att testa den lite fram o tillbaka framför huset men vågar jag det?
tack för svar!
Do not fear, Sneballe is near!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Ehm asså du motsäger ju digsjälv. Är munstycket för litet går den tunt. Är munstycket för stort går den fett... Men om den fyrtaktar går den för fett ja. Skulle den gå tunt skulle den "Bööa". Beställ hem en sats munstycken och ställ in den och provkör sen. Blir bra mycket roligare när den går bra med. Startar den men går fett är det ingen särskild fara för motorn. Brukar inte vara någon fara att testa lite men inget du ska köra med i långa loppet. Hade den gått för tunt skulle du inte ha kört med risk för värmenyp.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar