Tänkte inom kort byta till nytt avgasrör, och tog å öppna flottörskålen å tog ut huvudmunstycket, tog in det och fick den skitbra idén att öka med 10 storlekar ungefär genom att slå ner en nål i hålet så jag tryckte upp lite större.
Sagt å gjort så satte jag tillbaks munstycket idag och har försökt bestyckat men det är så jvla svårt. Just nu så fungerar den å starta, har hyffsat fin tomgång och går att köra iväg. Går finfint i kanske 50-60m sen börjar den sakta men säkert bli slöare å slöare ända tills att helt plötsligt så typ dör tändningen, den motorbromsar och stängs av, den verkligen bestämmer sig för att dö.
Efter det så är det helt omöjlig på att starta, så man lär typ stå å vänta i 3-4 minuter sen startar den normalt igen. Fast när den startar så är tomgången fett låg, så jag lär typ små gasa upp varven för att den ska åka iväg, om jag tar fullgas direkt så dör den.
Så du menar att du tog av huvudmunstycket och tog en nål mot hålet och slog med någonting? Ja, rätt självklart att munstycket nu är för stort och trasigt så du får ta och köpa ett nytt munstycke med önskad storlek. Finns speciella verktyg som man kan första munstycken med och den innehåller inte bara en nål och en hammare.
Gör om gör rätt!
Raggarn1337 skrev:Så du menar att du tog av huvudmunstycket och tog en nål mot hålet och slog med någonting? Ja, rätt självklart att munstycket nu är för stort och trasigt så du får ta och köpa ett nytt munstycke med önskad storlek. Finns speciella verktyg som man kan första munstycken med och den innehåller inte bara en nål och en hammare.
Gör om gör rätt!
Men asså, tror du inte jag kan kompensera med att dra ut luftskruven skit mycket?
Alltså jag drog ut den som fan å då blev tändstiftet helt vitt/grått så då betyder det väl att jag inte har fuckat upp munstycket för mycket?
Bara puttra runt lite kommer inte ge någon färg på stiftet som du kan använda som indikation. Du behöver köra en fullgasrepa och stänga av motorn direkt för att du ska se något. Sen ska det gärna vara ett nytt eller väldigt rent stift för att det ska funka.
Sen ditt munstycke, köp ett nytt.
Angående att motorn dör är antagligen för att du sabbat flottören när du hade isär förgasaren
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Bara puttra runt lite kommer inte ge någon färg på stiftet som du kan använda som indikation. Du behöver köra en fullgasrepa och stänga av motorn direkt för att du ska se något. Sen ska det gärna vara ett nytt eller väldigt rent stift för att det ska funka.
Sen ditt munstycke, köp ett nytt.
Angående att motorn dör är antagligen för att du sabbat flottören när du hade isär förgasaren
Tjabbaaa, jo får nog ta och köpa nytt munstycke! Vad kan ha gått sönder i flottören då? Allting verkar ju OK?
Btw hur räknar jag ut rätt millimeter mått på munstycket om jag ska köpa nytt? Det stod inte på munstycket vilken jäkla storlek, alltså fan vad drygt, men när jag kollar med måttband ser det nästan ut som att hålet är en hel millimeter, det kan väl inte varit typ storlek 85 original, för slog inte upp mycket?