Derbi Senda xtreme 2015

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
guand3000
Elmoped

Derbi Senda xtreme 2015

Inlägg av guand3000 »

Hej! Jag har en Derbi Senda xtreme 2015 som lyset har lagt av på och det är för det har blivit kortslutning någon stans på lyset i framlyktan. men då jag skulle kolla över det så lossna kablarna innan jag hann titta i vilken årdning som dem ska sitta och då jag ska lämna in den till verkstad så är jag orolig för garantin om kablarne ej sitter rätt så dem inte säger att jag har gjort något dumt och satt något fel.
Så jag undrar om någon vet vilken årdning dem ska sitta??

Super tacksam för svar/gustaf
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Har du tillgång till spänningsmätare? Annars har dem säkert det på verkstaden. Om du bara säger att kablarna hoppat loss kommer dem nog inte att bry sig.

Byta glödlampa är något vem som helst med lite tid kan göra. Om lampan är enda anledningen att du lämnar in den på verkstan kan du lika gärna fixa det själv. En ny glödlampa kostar typ 40kr, och det sparar dig en väldans massa tid med garantier hit och dit.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
guand3000
Elmoped

Inlägg av guand3000 »

NizzePisse skrev:Har du tillgång till spänningsmätare? Annars har dem säkert det på verkstaden. Om du bara säger att kablarna hoppat loss kommer dem nog inte att bry sig.

Byta glödlampa är något vem som helst med lite tid kan göra. Om lampan är enda anledningen att du lämnar in den på verkstan kan du lika gärna fixa det själv. En ny glödlampa kostar typ 40kr, och det sparar dig en väldans massa tid med garantier hit och dit.

Har kollat med spänningsmätare och har bytt lampa men det är lekage på gaffeln så jag måste endå lämna in den men det var bara om någon visste årdningen på rak arm så dem inte säger någor annat på verkstaden
Skriv svar