Aerox el!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Kv
Elmoped

Aerox el!!

Inlägg av Kv »

Tjena, köpte en aerox + massa delar! Skulle köra lite "nude" å tog bort hastighetsmätare osv. Klippte av alla sladdar som satt i mätaren för dom behöver jag ju inte? Klipptr av dom för dom tog för mycke plats. Var ute och körde nyss och batteriet tog slut efter 10 min åkning? Gjorde jag fel och klippte av alla sladdar? Skulle jag låta dom vara kvar? Eller har det nån betydelse om man klipper av dom? Hoppas nån förstår vad jag menar! Tack! :roll:
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Var det endast sladdar från hastighetsmätaren som du klippte bort så ska det inte påverka batteriet på något sätt. Så om du nu inte har råkat klippa sönder något annat så kan det vara så att batteriet var slut. Felsök! :)
Kv
Elmoped

Inlägg av Kv »

Raggarn1337 skrev:Var det endast sladdar från hastighetsmätaren som du klippte bort så ska det inte påverka batteriet på något sätt. Så om du nu inte har råkat klippa sönder något annat så kan det vara så att batteriet var slut. Felsök! :)
nope, klippte bara av sladdarna som gick in i mätaren. Satte batteriet på laddning över natten, får se om det fungerar då? Annars blir det väll nytt batteri. Tack!
Kv
Elmoped

Inlägg av Kv »

Raggarn1337 skrev:Var det endast sladdar från hastighetsmätaren som du klippte bort så ska det inte påverka batteriet på något sätt. Så om du nu inte har råkat klippa sönder något annat så kan det vara så att batteriet var slut. Felsök! :)
laddade batteriet i 15 timmar och startade, funkade i 30 sec sen så var det urladdat.. Baklysen, tuta, elstart inget funkar! Hjääälp
Skriv svar