Hej, behöver hjälp med min bakblinkers på Speedfight2

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Hej, behöver hjälp med min bakblinkers på Speedfight2

Inlägg av tewo22 »

:roll:
Lite pinsamt här, men min glödlampa i bakblinkers (vänster) slutade fungera för längesedan, när jag nu ska försöka byta den så går den inte ur, har tagit bort ytterplasten som är genomskinlig, den lilla gul/orangea kupolen runt glödlampan, men sen får jag inte ur glödlampan xD, har googlat men hittade inget, någon som vet hur man får loss jäveln?

Tack på förhand!
Hhhhhhhelp meh!
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

Går det inte att skruva eller bara dra ur den? Kolla ifall det finns andra skruvar på att du kan ta loss hela hela blinkersen så kanske det blir lättare, har inget speciellt tips men det borde bara va att dra ur eller skruva på ngt sätt. det är ingen LED lampa va?
Cpi sm 06- SÅLD
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Testa tryck glödlampan in i sin sockel och vrid den ett kvarts varv moturs
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Inlägg av tewo22 »

PåDal skrev:Går det inte att skruva eller bara dra ur den? Kolla ifall det finns andra skruvar på att du kan ta loss hela hela blinkersen så kanske det blir lättare, har inget speciellt tips men det borde bara va att dra ur eller skruva på ngt sätt. det är ingen LED lampa va?
Skruva eller dra ur den har jag testat, den är rätt liten så svårt att greppa dessutom... Men nej, det är inte någon ledlampa, tror jag kanske ska ta bort reghållaren och köpa en på ts, och då kommer jag väl troligtvis köpa såna små blinkers istället
Hhhhhhhelp meh!
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Inlägg av tewo22 »

TheAndersson skrev:Testa tryck glödlampan in i sin sockel och vrid den ett kvarts varv moturs
Ska testa! Tack!
Hhhhhhhelp meh!
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

tewo22 skrev:
TheAndersson skrev:Testa tryck glödlampan in i sin sockel och vrid den ett kvarts varv moturs
Ska testa! Tack!
Tror det var så jag fick loss framlyset på min förra moped, så det kanske funkar.
Cpi sm 06- SÅLD
Skriv svar