RT skrev:Låter som att den har skurit om jag ska vara ärlig, min Aerox skar för några månader sedan då bromsade den ned ganska rejält och sen så tänkte jag äsch det är nog bara att förgasaren tog slut på bensin och att den inte hann suga då jag körde i ungefär 90. Så startade jag den igen och då lät den jätte konstigt och gick ungefär 40 sen dog den igen och startade aldrig. Den var jättelätt att kicka.
Den bromades inte, det var som växeln kopplades till friläge och scooter rullar vidare fint med motorn avstängd. Framlys slocknade också.
Det var inte lätt att starta men det går ändå, och jag gjorde samma sak i ca 15gånger första dagen när jag körde hem (den gick ok på låg varv men slocknar när man gaser till max) och det var inget problem att starta dagen efter (motorn gick igång på första kicken och det var minus grader därute) men redan efter första 50meter när jag gaser så den slocknade igen. Fick igång den igen efter några kicks men slocknar varje gång jag gaser till max. Så det gick 15gånger till sen den la av helt, kickade i 20min sen jag gav upp och gick hem med moppen.
Ursäkta för långt inlägg men jag försöker skriva ett utförligt inlägg så ni kan ge bästa möjliga svar på mitt problem.