Motorhispania JA/NEJ??

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
haggog
Elmoped

Motorhispania JA/NEJ??

Inlägg av haggog »

Hej!
Jag har för nuvarande 2 mopder, en äldre Puch och en nya kinascooter. Men kinascootern ska nu säljas och har tänkt att byta upp mig till en crossmoped. Och min kompis sa då att han hade en Motorhispania till salu. Har ännu inte vart och kollat på den eller vet ej om model och dylikt mer än att den är 04.

Så frågan är då:
Är Motorhispania nåt att ha? Aldrig tidigare ägt eller för den del kört en. Är motorn bra/ vilken motor? Är det lätt att få tag på reservdelar, trimdelar, däck etc?

Glad för seriösa svar :) [/b]
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Motorhispania är väl inget fel på så länge man sköter dem, precis som alla andra mopeder.
Motohispania Furia är väl dem vanligaste som crossmopeder har jag för mig.
Om jag inte minns fel så är motorn en AM6 vilket sitter på Rieju osv och finns bra med trim och reservdelar.
Däck for man ju givetvis kolla själv vilka dimensioner det är. Vissa kan ha SM och andra cross däck.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
moddlaren
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moddlaren »

Tänk bara på.Att det såldes en puch dakota på tradera för 54,000 för inte så längesedan. En fin klassisk moppe är värd bra mycket mer än en ny sliten EU moppe.
moddlaren trimma lungt
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av Lucasosterberg »

Har en motorhispania ryz 06:a och den kan jag absolut rekommendera! Enda nackdelen med Ryz är att den inte har någon kick så om elstarten pajjar så måste man springa igång den
PetterKung
Elmoped

Inlägg av PetterKung »

Har en Ryz enduro 08 som går i alla väder. Finns kick och grejer på, bara på SM modellerna som det inte finns kick för nån anledning
Piaggio Ciao x4
Motorhispania Ryz
Kölbyshåren
Elmoped

Inlägg av Kölbyshåren »

Det handlar väl om hur du sköter moped om hur den ska hålla har själv Furia SM är inte så värst glad på den
Underliggande rör= mindre markfrigång dunk sten hål i röret!!
Vespa är för käringer som inte kan växla
Skriv svar