Köpte mig en ny Keeway ry6 från en butik på stan i sommras. Lastade den på kärran och transport hem, lasta av, och fram med verktygslådan. Hade beställt ett antal grejer sen tidigare så som vev, lager, packboxar, cylinder, förgasare, pipa mm.
Då jag aldrig ägt en moped tidigare så tyckte jag att det var en kul grej att hålla på med då jag hade så jävla tråkigt om dagarna efter jobbet.
Efter nån månad och 2 cylindrar ett antal kolvar och kolvringar senare så går den framåt i alla fall. Men den vill inte gå nå fortare än 80, ligger där och fisåker känns det som. Hade som mål att den skulle kunna komma upp mot 100 och över i bästa fall. Men har fastnat på dom där jävla 80 kilometrarna. Vist jag har provat en annan pipa och då orkade den upp till 98km/h enligt gpsen. Men den låter så fruktansvärt illa med den pipan.
Har läst lite blogar nu på sista tiden, då intresset och orken inte riktigt har funnits där. Och kan liksom inte hitta någon bra förklaring eller något bra tips på hur jag ska komma upp i dessa farter. Så jag frågar er/dig om du kanske sitter där med en lösning eller tips på vad jag kan göra med denna kinaracer.
Moppen: Keeway ry6 -15
Cylinder: stage6 sport pro mk2, Mallosi mhr racing
Förgasare:Dellorto phbg 19mm, Dellorto phbg 21mm
Pipa: Tecnigas -Silent Pro (80Km/h) Yasuni c16 (98Km/h) Doppler s3r (?Km/h)
Variator: Mallosi 6/9g vikter.
Membran: Orginal med carbon reeds, stage 6 vforce3
Koppling: orginal, stage 6 fjädrar, gul tryckfjäder från mallosi.
Känner att kraften finns där men den vill inte gå fortare. Så ser du något jag kanske har missat så skriv gärna ner en rad eller två så provar jag och tar en testrunda