Puch elproblem

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
puchm50jet
Elmoped

Puch elproblem

Inlägg av puchm50jet »

Jag har ett problem med elen på min Puch Nevada. Det börja me att det bara var framlyset som inte fungerar. Vi bytte ut sladdarna och gjorde ve hel och halvljus omkopplarn och har mätt upp så allting fungerar där. Sen fungerade ljuset bara i början när man startade den och varade i cirka 10sek, efter det va där inte någon ström till framljuset inte ens nerifrån motorn men till allt annat är där ström. Stängde man av motorn och startade den igen så hände samma sak igen. Efter det bytte vi spolen till framljuse men det gjorde ingen skillnad.

Nu undrar jag om de är någon som kan veta vad som är fel.
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Extreme16 »

det finns ingen säkring eller nåt? :P
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
puchm50jet
Elmoped

Inlägg av puchm50jet »

Nej Puch har inga säkringar på sina mopeder
Skräpmoped
Elmoped

Inlägg av Skräpmoped »

Verkar ju märkligt att spolen slutar leverera ström när motorn blir varm. Har du kollat så att inte lagren börjar bli utslitna så spolen tar i magneterna?

Om det inte är något sånt udda fel så har du säkert något kabelbrott nånstans på vägen från spolen till omkopplaren. Annars är ju just de där omkopplarna kända för att oxidera så spraya lite kontaktspray där och se om det hjälper.
Allt går att räjsa.
puchm50jet
Elmoped

Inlägg av puchm50jet »

nej det är fixat nu.
Vi testade att byta lampa som vi hade köpt från samma ställe so den som redan var på och det funkade inte mycket bättre. V hade byat allt i princip i tändsystemet. Sen ville pappa prova med en gammal en fungerande lapa från ett annat ställe och då funkade det hur bra som helst så felet var att det var skit lampor de vi hade köpt.

Men tack ändå för alla svar.
Skriv svar