hade 13/52 på min drac med strypt TK, gjorde 65. och den orkade knappt varva någonting. tror inte den kommer gå så långsamt med 14-48, men ifall den gör det så kommer den bli väääldigt slö. tror snarare på att dreva lättare typ 9/65 tror jag finns? eller göra en större plugg i röret.obeee skrev:hur snabbt kommer den gå då? den går i 60 nu o vill få ner till typ 40-45Beya skrev:Kör 14-48 drevning.
Schysst, sätter man den innan ljuddämparen då?hamph skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=35539 ?
Den där passar inte, den är 5 cm c-c och tk är 4 cm c-c. Går ju att borra nya hål men de kommer delvis att hamna i de gamla hålen plus att man behöver kapa bort de utstickande bitarna om man inte vill att de sticker ut utanför röret.hamph skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=35539 ?
nej, röret är ce-godkänt med strypning i så det är lagligt. är det 30 moped får man ändra mopeden från originalutförande och så länge den inte har för mycket effekt eller går för snabbt är det inte olagligt med det röret. är det en EU moped så ska den ombesiktigas med det röret och då är det lagligt. dessutom kommer inte polisen säga något ifall den inte går för snabbt eller har märkbart högre effekt än normalt.TheAndersson skrev:Det där räcker inte, du måste ha den orginal. Har du en 70cc och moppen gör 20kmh åker du ändå dit för trim. Likaså om du inte har orginaldrev,insug,förgasare, ja allt. Så att bara dreva ner hastigheten åker du dit på om dom kollar den.
Har faktiskt en blackbox som förra ägaren hade kopplat in fel. När moppen för några månader sen var inne hos polisen hittade dom inget. Kanske var det för att jag sa att jag bara hade trimrör.TheAndersson skrev:Jo men jag mena att t.ex om det sitter ett uppborrat/större insug osv så räknas det som trim. Dreven måste dessutom vara orginalstorlek. Sen att inte polisen märker lika lätt så kan man lika gärna skaffa blackbox, skulle dom ta in den så lär dom märka ifall det nu sitter t.ex ett större insug på, eller en blackbox