BILTEMA STYRE, AEROX

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Robban97
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 juni 2015, 12:58
Ort: Boden

BILTEMA STYRE, AEROX

Inlägg av Robban97 »

Hej! Har köpt ett biltema styre till min aerox. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ti ... 000021025/

Jag har tagit bort "fågelpinnen" och undrar om ni tror att det kommer hålla, för jag ska börja lära mig att köra lite bakhjul och då vill jag inte att det ska böjas/gå av.
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Biltemas styren är det ganska dålig kvalite på så de kommer nog att böjas även fast du har den
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Robban97
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 juni 2015, 12:58
Ort: Boden

Inlägg av Robban97 »

Jag tycker att styret känns väldigt tjockt osv...
Robban97
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 juni 2015, 12:58
Ort: Boden

Inlägg av Robban97 »

Men tror du att det kommer att gå av eller? :))
StreetRace
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 4 juni 2015, 20:09

Inlägg av StreetRace »

Stör mig på folk som säger att Biltema är skit, det är inte biltema som gör produkterna. Dem köper in dem billigt och när de köper in det billigt är det inte de bästa kvalitén på varan, Biltemas Downhill styre är en kopia av ProTaper Fatbar styret och dessutom tror jag inte att någon vill fuska när det gäller sånt. Kör på Biltemas styre du, kapa det några centimeter om du tycker att det är för brett. Vet att folk har sånt styre på sina stunt moppar!
FUCK YOU I DRIVE A YAMAHA!
Robban97
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 juni 2015, 12:58
Ort: Boden

Inlägg av Robban97 »

Som du ser på länken här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/495742/495753 så verkar det ha gått av, och han använde styret på en cykel. Vet dock ej om det är likadana styren.... Just nu kör jag med biltema styret(utan fågelpinne) fast har bara kört 2,5mil. Är väldigt rädd att det ska gå av när jag ska stunta. :(
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Fast det är ju fortfrande biltema som säljer skiten så man säger ju att de är biltema styre även fast de inte är dom som tillverkar de. Min kompis har krökt sitt typ varje gång han trillat han har biltema styre. Han körde me fågelpinne men verkade inte hjälpa så mycket. Styret kommer inte att går av, men de kommer krökas om man trillar ( beror ju också på hur hårt du trillar ect)
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Robban97
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 juni 2015, 12:58
Ort: Boden

Inlägg av Robban97 »

Okej! Bra, så länge det inte går av när jag kör /stuntar. :)
tobiaswil0
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 8 januari 2015, 20:36

Inlägg av tobiaswil0 »

körde me biltema styre på min cross en gång, de va nödlösning inför en tävling o biltema var närmst. tyckte dom funka skikt bra, dom håller iaf för cross så tror dom håller för mooppe också. körde nästan ett halv år med det, funka skit bra!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det där är från fall till fall isåfall. Hade ett biltema fatbar under alla åren jag körde moped regelbundet och inga problem. Beror helt på hur man använder dom med.
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar