Aerox bromsljus/elstart

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
daven
Elmoped

Aerox bromsljus/elstart

Inlägg av daven »

Hej. Har en yamaha aerox som är hyfsat gammal. Den va på verkstaden och fick en ny cylinder för 5000 spänn för 3 månader sedan, det va problemet sa dom... Nu går den inte att kicka igång igen.
Elstarten funkade inte innan heller, men precis innan jag lämnade in den till verkstaden funkade det igen, konstigt nog. Efteråt funkade det nån vecka, nu har det slutat funka igen. Dessutom lyser inte bromsljuset oavsett vilket bromshandtag man håller in, hört att det ska höra ihop.. vad kan jag göra för att kolla vad som är fel? finns det nåt enkelt sätt då jag är totalt okunnig på sånthär? Känns ju som att det borde va nåt glapp nånstans?
Ska testa att byta tändstift imorrn så kanske det går att kicka den.. men vill ju gärna att elstarten ska funka den med om det andra kärvar.

Edit:testade precis att kicka i 10 minuter, inte ens i närheten av att starta.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Man måste bromsa för att kunna använda elstarten, samma prylar används till att tända bromsljuset som till att tillåta att elstarten används. Börja med att kolla strömbrytarna vid bromshandtagen, ofta problem med dom.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
daven
Elmoped

Inlägg av daven »

drog o petade lite på sladdarna som går in mot bromsarna, då kom ljud från motern sen när jag försöker elstarta, bromsljusen tänds dock inte. och motorn starar inte heller, det väser bara lite när jag håller in elstarten.
sen att kicken la av helt plötsligt med stör ju också..får väl lämna in den igen antar jag.
tråkigt att behövas lämna in sin moppe typ va tredje månad.
Skriv svar