Tja min aerox gick skit så skulle se vad felen var o då såg jag att en del i motorn var öppen. Grejen som skyddade den hade åkt ut, måste ha hänt när jag ramlade! ;( När motorn var på kunde jag se magneten som snurrade, kolla in länken på första bilden fattar ni.
Vagif skrev:Tja min aerox gick skit så skulle se vad felen var o då såg jag att en del i motorn var öppen. Grejen som skyddade den hade åkt ut, måste ha hänt när jag ramlade! ;( Man kunde se in i grejen som snurrade, vet inte vad den heter men titta på denna länk, under nr 32 finns det en grej som snurrar när motorn är på. Den fanns det en liten repa på, tror ni jag måste byta ut den? Eller kommer den fixas om jag blockerar där det är öppet?
Så det var öppet in till tändplattan? Så länge det inte flög in nå stenar eller kom in en massa vatten så borde det va lungt.
Kolla å se om allt ser ut som de ska.
HasselTrassel skrev:Så det var öppet in till tändplattan? Så länge det inte flög in nå stenar eller kom in en massa vatten så borde det va lungt.
Kolla å se om allt ser ut som de ska.
Som sagt fanns en liten repa men det bör väl inte vara något? Den går skit just nu, kommer den fixas om jag blockerar det som är sönder?
Vattenpumpskåpan som lossnat alltså? Den med slangar på? Isåfall har ju motorn gått utan cirkulation för kylarvattnet och antagligen blivit rätt varm.. Kolla skick på kolv/kolvringar och cylinder.
Tiggetigge skrev:Vattenpumpskåpan som lossnat alltså? Den med slangar på? Isåfall har ju motorn gått utan cirkulation för kylarvattnet och antagligen blivit rätt varm.. Kolla skick på kolv/kolvringar och cylinder.
Nej det var baksidan av motorn. Altså man såg inte dens snurra från sidan utan bakifrån.