Beta rr läcker olja

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Betamekkk
Elmoped

Beta rr läcker olja

Inlägg av Betamekkk »

Hej, min beta rr började läcka olja från denna nippel idag när jag körde. Den började gå dåligt och tappade orken. Startade den senare och då gick den bra. Bild

Är det någon som vet orsaken till detta? Det är slangnippeln som man ser på bilden jag menar. Den sitter i bakkant av motorblocket nära den bakre fästpunkten.
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Va hade oljan för färg ?
Kom det mycket ?
På vilket "vis" gick den dåligt ?
Användarens profilbild
Betamekkk
Elmoped

Inlägg av Betamekkk »

cod3mwf skrev:Va hade oljan för färg ?
Kom det mycket ?
På vilket "vis" gick den dåligt ?
Oljan var nybytt så den var som ny inget smuts kunde synas.
Ja det sippra på lite gran inte mycket men. sluta sippra när jag stängde av.
Den är små trimmad går ca 80. När man hade i kopplingen gick den suveränt men så fort man la i ettan så "böööööh" men efter ett tag fick jag varv och växla till 2 men då hände samma sak.
Lät den stå 2 min och sen gick den som en raket.
Detta har hänt en gång tidigare.
Användarens profilbild
Betamekkk
Elmoped

Inlägg av Betamekkk »

Men har funderingar på att det skulle kunna vara packboxen. Det är ju en förbruknings del och den är aldrig bytt så skulle tro den. Sen har jag läst att dem nippeln är typ nån övertrycks nippel eller att när det rinner ut där så har man rätt mängd olja fast vet inte riktigt vad som är sant.
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Den nippeln är en ventilation/överflöds nippel skumt att den gick dåligt å de kom olja där jag har fått så de sprutade ur min men då var det för att motor tog in vatten som ett as, Kan vara så den hade för mycket olja ? men att den gick dåligt borde ju inte bero på det
Användarens profilbild
Betamekkk
Elmoped

Inlägg av Betamekkk »

cod3mwf skrev:Den nippeln är en ventilation/överflöds nippel skumt att den gick dåligt å de kom olja där jag har fått så de sprutade ur min men då var det för att motor tog in vatten som ett as, Kan vara så den hade för mycket olja ? men att den gick dåligt borde ju inte bero på det
Nej jag vet men skulle kunna vara att den gick dåligt eftersom jag körde på reserv kranen. och filtret till reserv kan ju vara igen satt.
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Betamekkk skrev:
cod3mwf skrev:Den nippeln är en ventilation/överflöds nippel skumt att den gick dåligt å de kom olja där jag har fått så de sprutade ur min men då var det för att motor tog in vatten som ett as, Kan vara så den hade för mycket olja ? men att den gick dåligt borde ju inte bero på det
Nej jag vet men skulle kunna vara att den gick dåligt eftersom jag körde på reserv kranen. och filtret till reserv kan ju vara igen satt.
Mycket möjligt !
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Du har inte bara haft i för mycket olja då?.
Skriv svar