
Är det någon som vet orsaken till detta? Det är slangnippeln som man ser på bilden jag menar. Den sitter i bakkant av motorblocket nära den bakre fästpunkten.
Oljan var nybytt så den var som ny inget smuts kunde synas.cod3mwf skrev:Va hade oljan för färg ?
Kom det mycket ?
På vilket "vis" gick den dåligt ?
Nej jag vet men skulle kunna vara att den gick dåligt eftersom jag körde på reserv kranen. och filtret till reserv kan ju vara igen satt.cod3mwf skrev:Den nippeln är en ventilation/överflöds nippel skumt att den gick dåligt å de kom olja där jag har fått så de sprutade ur min men då var det för att motor tog in vatten som ett as, Kan vara så den hade för mycket olja ? men att den gick dåligt borde ju inte bero på det
Mycket möjligt !Betamekkk skrev:Nej jag vet men skulle kunna vara att den gick dåligt eftersom jag körde på reserv kranen. och filtret till reserv kan ju vara igen satt.cod3mwf skrev:Den nippeln är en ventilation/överflöds nippel skumt att den gick dåligt å de kom olja där jag har fått så de sprutade ur min men då var det för att motor tog in vatten som ett as, Kan vara så den hade för mycket olja ? men att den gick dåligt borde ju inte bero på det