Och om jag skaffar större munstycke, behöver jag då koppla ur oljetanken och blanda direkt i bensintanken då jag får mer bensin och borde behöva mer olja?
Tack i förhand

albiin999 skrev:Hej! Jag har en Derbi Senda Xtreme och hade tänkt att plugga ur den, jag undrar då ifall jag kan fortsätta med originalmunstycket eller ifall jag måste skaffa ett större. Om jag måste skaffa ett större vilken storlek ska jag köpa? Eller måste jag köpa en sats och prova tusen olika?
Och om jag skaffar större munstycke, behöver jag då koppla ur oljetanken och blanda direkt i bensintanken då jag får mer bensin och borde behöva mer olja?
Tack i förhand))
Okej men större munstycke behövs? Ska jag köpa en sats?TheFlyingFin skrev:albiin999 skrev:Hej! Jag har en Derbi Senda Xtreme och hade tänkt att plugga ur den, jag undrar då ifall jag kan fortsätta med originalmunstycket eller ifall jag måste skaffa ett större. Om jag måste skaffa ett större vilken storlek ska jag köpa? Eller måste jag köpa en sats och prova tusen olika?
Och om jag skaffar större munstycke, behöver jag då koppla ur oljetanken och blanda direkt i bensintanken då jag får mer bensin och borde behöva mer olja?
Tack i förhand))
Så kan man göra. DU kan även ställa om oljepumpen lite så den ger mera,vilket i vilketfall inte är den dålig ide alls.
Okej tack, jag gör så. Men oljeblandaren borde väl kunna vara som den är med tanke på att om jag byter munstycke så borde det ge både mer bensin och olja eller är jag helt ute och cyklar?Revilz skrev:Ja du kommer nog med största sannolikhet behöva byta munstycke. Men det beror på hur den är bestyckad nu.
När man sätter på effektrör brukar man ha som "regel" att höja 10 storlekar så den går för fett, sedan byta sig ner i storlekar tills den får en fin färg på stiftet och den går bra. Så en munstyckesats skulle kunna va bra.
Känner ingen som burkar bry sig i oljepumpen, men jag skulle i vilket fall ställa om den lite, för den brukar oftast inte vara något att lita på.Carling skrev:Okej tack, jag gör så. Men oljeblandaren borde väl kunna vara som den är med tanke på att om jag byter munstycke så borde det ge både mer bensin och olja eller är jag helt ute och cyklar?Revilz skrev:Ja du kommer nog med största sannolikhet behöva byta munstycke. Men det beror på hur den är bestyckad nu.
När man sätter på effektrör brukar man ha som "regel" att höja 10 storlekar så den går för fett, sedan byta sig ner i storlekar tills den får en fin färg på stiftet och den går bra. Så en munstyckesats skulle kunna va bra.