Moped Köp!!!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ringkan12345
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 maj 2015, 09:40

Moped Köp!!!

Inlägg av ringkan12345 »

Hej
Jag ska köpa en moped för max 10k jag har kollat runt lite och tycker att cpi AM6 verkar bra och även cpi sm 08. Jag vet inte riktigt vad som är bra eftersom jag är ny med det här om mopeder. Jag vet att Derbi Senda och Rieju Drac/rrx Är väldigt bra mopeder men på en högre pris klass. Har ni några förslag på vad man skulle kunna hålla utsikt på eller köpa? Helst inget Kina bygge tex tms eller generic som jag då har hört att dom är skit och riktigt slö// En kille som vill ha en bra moped. Har 13k men måste ju köpa hjälm och körkort också.
Senast redigerad av ringkan12345 den 1 juni 2015, 11:36, redigerad totalt 2 gång.
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Rieju drac är inte så dyra, men eftersom du har en budget på 10k tycker jag att du ska köpa det du gillar mest.
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 26 augusti 2013, 21:18

Re: Moped Köp!!!

Inlägg av GustafHolmgren »

ringkan12345 skrev:Hej
Jag ska köpa en moped för max 10k jag har kollat runt lite och tycker att cpi AM6 verkar bra och även cpi sm 08. Jag vet inte riktigt vad som är bra eftersom jag är ny med det här om mopeder. Jag vet att Derbi Senda och Rieju Drac/rrx Är väldigt bra mopeder men på en högre pris klass. Har ni några förslag på vad man skulle kunna hålla utsikt på eller köpa? Helst inget Kina bygge tex tms eller generic som jag då har hört att dom är skit och riktigt slö// En kille som vill ha en bra moped
Är inte cpi kina?
Skulle rekommendera Rieju isåfall, men det är väl en smaksak :)
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".

Kika in på mitt rrx projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=57193
ringkan12345
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 maj 2015, 09:40

Tillägg

Inlägg av ringkan12345 »

Jag vet inte, jag har läst att cpi sm 08 är en väldigt lik Derbi Senda och ungefär lika bra men inte lika typ. Men gilera hur är det? http://www.blocket.se/halland/Gilera_sm ... ?ca=17&w=3 den här har jag också kollat på.
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 26 augusti 2013, 21:18

Re: Tillägg

Inlägg av GustafHolmgren »

ringkan12345 skrev:Jag vet inte, jag har läst att cpi sm 08 är en väldigt lik Derbi Senda och ungefär lika bra men inte lika typ. Men gilera hur är det? http://www.blocket.se/halland/Gilera_sm ... ?ca=17&w=3 den här har jag också kollat på.
Gilera mer lik Derbi än cpi iallfall. Gileran är väl typ en Derbi tror jag :)

Försök hitta en original istället för nån moppe som är klåpmekad.
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".

Kika in på mitt rrx projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=57193
isak_o
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 4 januari 2015, 21:18

Inlägg av isak_o »

Cpi har AM6 kopia
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

gilera och Derbi är i stort sett samma moped, använder samma reservdelar osv
gött å se
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Gilera är har samma ram, motor, gaffel, hjul osv som Derbi. En gilera crossmoped är samma som Derbi fast med andra kåpor.

Cpi har AM6 kopia och pratas ofta som en "kinamoppe"
freshasf*ck
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 2 augusti 2013, 00:09

Inlägg av freshasf*ck »

CPI är med märke från Taiwan. Deras crossmodeller har AM6 kopia.

Rieju Drac/spike är inte alls dyra enligt mig. Du får mycket för pengarna, lätta att mecka med, skön sadel osv. I helhet en väldigt bra moped.

Gileras och Derbis crossmodeller är nästintill identiska. Enda som skiljer är kåpor som tidigare har nämnt.

Satsa på något mer känt märke som t.ex Yamaha, Derbi, Gilera, Rieju. Finns mer delar till de här märkena vilket underlättar sen när något pajar eller om du vill trimma eller styla.
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Kunde jag köpa en ny crossmoppe hade ja köpt en beta, tycker dom är riktigt snygga och hört att dom är bra
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Kunde jag köpa en ny crossmoppe hade ja köpt en beta, tycker dom är riktigt snygga och hört att dom är bra
Skriv svar