pgo motor på yamhaha neos ram

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

pgo motor på yamhaha neos ram

Inlägg av AndenIflaskan »

tjabba jag har en fråga,
min PGO t.rex är trimmad som fan och har en as nice setup, MEN modellen t.rex är för stor och tung för att få upp på bakan.
det går såklart men vill ha en annan ram..
det jag har hört är att PGO motorn (ligagnde minarelli) passar på yamaha ramar, typ neos t.ex.
nu till min fråga är passar motor fästena på en pgo motor på en neos ram??
tack för svar!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

Är det samma motor på två olika mopeder ska det gå att byta motor ja.
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

yamaha har ju liggande minarelli, och pgo har liggande minarelli kopia.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

AndenIflaskan skrev:yamaha har ju liggande minarelli, och pgo har liggande minarelli kopia.
Du kan ju alltid försöka när du ändå har motorerna hemma.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

tänkte köpa en neos, och sätta min motor på den... onödigt å köpa en neos om man inte vet att motorn passar på den...
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

AndenIflaskan skrev:tänkte köpa en neos, och sätta min motor på den... onödigt å köpa en neos om man inte vet att motorn passar på den...
Det skall gå, då det är en kopia på Minarelli motorn men tror du måste modda bakdämparen på något sätt annars blir den för hög.

Mitt tips är att googla och detta var det jag fick fram.

" det är kopia men man måste modda bakdämpen för annars blir den för hög typ sa en kompis farsa......... "
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

okey, tack! kanske han ta nån sänknings sats elr höjningssats elr nått sånt..
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar