Naj, beror ju helt på hur väl du gömmer den Ett riktigt bra ställe är att skära ut lite i handtaget och stoppa en liten switch där... (i sidan då) eller att använda en med bromskod
Om de plockar dig för fortkörning och din moped när de testar den gör 30/45km/h så blir de VÄLDIGT angelägna att hitta blackboxen. För om de inte hittar den är det svårt att bevisa i rättegång att de inte missade dig och felmätte på en bil i stället. En del går att gömma i ramen och drar man sladdarna i original-kabelstammen så hittar de garanterat inte något.
Kör som folk och en väl gömd blackbox är guld värd!
De flesta vet vad det är, än del vet vad det är och än del kommer undan, även kallat polis regulator
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Bromskodsboxarna(har bara sett två fabrikat) är jättelätta att installera. Man kopplar dem med strömtjyvar som medföljer(om man är lat). Enkel bruksanvisning medföljer.
Har inte sett bevis för att de skulle slita på tändsystemen. De modulerar bara tändpulserna, lurar cdi/tändspole så att motorn varvar mindre. Pulserna ökar bara till en viss gräns. Men det är samma volt-tal ut och impedansen är försumbar i den jag mätt lite på åtminstone. Den klassiska med fjärr.
Skräpmoped skrev:Bromskodsboxarna(har bara sett två fabrikat) är jättelätta att installera. Man kopplar dem med strömtjyvar som medföljer(om man är lat). Enkel bruksanvisning medföljer.
Har inte sett bevis för att de skulle slita på tändsystemen. De modulerar bara tändpulserna, lurar cdi/tändspole så att motorn varvar mindre. Pulserna ökar bara till en viss gräns. Men det är samma volt-tal ut och impedansen är försumbar i den jag mätt lite på åtminstone. Den klassiska med fjärr.
Fungerar dom bra då?
Och kan man ställa in bromskoden själv?