Stämmer detta med min Yamaha Aerox?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Stämmer detta med min Yamaha Aerox?

Inlägg av Rainn »

Hej!

Läser lite om vad som kan vara felet om min moppe, har gjort 2 trådar nu som handlar om nästan samma sak.

Nu till saken

När jag bytte till 70cc och skulle byta munstycke så var det storlek 72 i och bytte till storlek 90, när jag köpte moppen hade ägaren satt på ett zx rör och storlek 72 i munstycke och den gick riktigt bra kan jag säga.

Läste lite om vad för förgasare och orginalstorlek på munstycket är vad jag kom fram till och det verkar inte som att det stämmer?!

Aerox fram till -02
Förgasare Dellorto 12mm
Munstycke org. 86

Det kan väl inte stämma för när jag öppnade och skulle byta munstycke var det storlek 72 som var monterat?

Länk till tråden: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36104

Setup:
ZX Leovince
Stage6 Streetrace 70cc
3.5 grams vikter
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Stämmer detta med min Yamaha Aerox?

Inlägg av Vagif »

Hmmmmm, följer detta. Har också en 02 aerox, med 19 mm förgasare och 70cc. Jag har 82 i munstycke, och 12mm ska ha 86? Konstigt.
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

Har 82 på min aerox med 19mm förgasare, har för mig att orginal munstycket är 62? :)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Munstycke är individuellt från moped till moped, sluta sprid lögner om att ALLA av just den modellen har just det här munstycket.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

rärox skrev:Munstycke är individuellt från moped till moped, sluta sprid lögner om att ALLA av just den modellen har just det här munstycket.
Kan du förklara hur jag försöker sprida lögner tack?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar