drog variator ringen på moppen idag och den blev segare men varvar mer gjorde ca 55-60 förut nu knappt 45 ngn som har tidigare erfarenheter om detta :3
du lär byta vikterna! min blev också slö när jag drog v ringen, gå ner från 8,5g till 7,5-7 g vikter så lär det bli bättre.
och du kommer knappast upp i 70 med bara dragen v-ring.. ta bort dem andra strypningarna så får du lätt en topphastighet på 70km/h
Plugg i mynningen
blindtarm
insugsbricka mellan membran och motorblocket (ger shit mkt acc)
v ring
cdi strypning
för tunga vikter
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
@andeniflaskan tror inte vikterna är problemet eller har jag fel för den varvar på runt 8000 varv hela tiden kom nyss upp i 10000 i nedförsbacke kom aldrig upp i över 7000 med v-ringen och kan du beskriva hur man ar bort insugsbrickan resten ska jag ta bort nästa helg men cdi stryper väll varvtalen om ja fattat rätt för maxade nyss varvmätarn (10000) och den går inte över 50 ändå och innan ja plocka v-ringen låg jag mellan 55-60 hela tiden
AndenIflaskan skrev:du lär byta vikterna! min blev också slö när jag drog v ringen, gå ner från 8,5g till 7,5-7 g vikter så lär det bli bättre.
och du kommer knappast upp i 70 med bara dragen v-ring.. ta bort dem andra strypningarna så får du lätt en topphastighet på 70km/h
Plugg i mynningen
blindtarm
insugsbricka mellan membran och motorblocket (ger shit mkt acc)
v ring
cdi strypning
för tunga vikter
@andeniflaskan tror inte vikterna är problemet eller har jag fel för den varvar på runt 8000 varv hela tiden kom nyss upp i 10000 i nedförsbacke kom aldrig upp i över 7000 med v-ringen och kan du beskriva hur man ar bort insugsbrickan resten ska jag ta bort nästa helg men cdi stryper väll varvtalen om ja fattat rätt för maxade nyss varvmätarn (10000) och den går inte över 50 ändå och innan ja plocka v-ringen låg jag mellan 55-60 hela tiden
ja, insugs brickan sitter ju mellan själva insuget och membranet, om du inte vet vad insuget är så är det "metall" röret från förgasarn ner till cylinder, ser ut som en silvrig kanal typ, och om du kollar på var insuget sitter fast så ser du att den sitter fast med 4 skruvar, skruva loss dem och ta bort insuget så hittar du en silvrig liten tratt typ som gör att hålet mellan insuget och membranet är super litet. ta bort den och du kommer få as nice acc.
angående v-ringen så gör ju den så att moppen ej kan växla ut ordentligt, testa byt vikterna ändå! det ger en hel del.
min t.rex varvar sjukt mkt här är en länk på min skönhet, dock sitter 50cc kvar här https://www.youtube.com/watch?v=8xD-0tBRcAs
tror dock att mätarn inte stämmer helt hundra :p fråga på om du vill ha mer hjälp!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist