Det är bra! Vill se mer power nästa år!HHR skrev:Det var väldigt rimligtDEA!! skrev:Misstänker att det var dig jag såg på malmby igår? Med laptopen
utvärdera dagen hur tyckte du att det gick?
Det gick väl ganska bra, hojen var väldigt snäll, pålitlig tills jag körde slut första batteriet oväntat fort. Efter det bytt var det inga konstigheter förutom att den inte är så värst pigg. 9.54 var min snabbaste tid under dagen med slutfart på 105 km/h. Det räcker till femte placering enligt kvaltiderna i klassen. Inte helt bra, men duger gott som premiär.
Kunde inte sova dagen innan så det straffade sig rejält, var helt väck i huvudet så starterna blev lite lidande, ska testa annan lufttryck till nästa gång med.
Men eftersom den gjorde 10,5 på en hjälmkamerafilm hemma dagen innan så är jag nöjd med en sekund snabbare än väntat!
Men måste fixa fram mer effekt till nästa gång så hojen lever upp till sitt namn, vet inte hur jag vill göra i prylväg. (90 cc, lustgas, nitro osv?) Men nu går den i insprutet som den ska, bara det mekaniska som måste bli vassare nu. 9.0 var snabbaste 70 cc under den dagen.
Japp det stämmer, denna är samma projekt som fortsatt med ny ram och därför fått nytt namn.MisterDT50R skrev:Kan inte bli mer extremt än såhär, läskigt bra! Kollade på dina yt videos, är Casal´s DRD denna Derbi du har plockat ner motor och grejer från, eller har du ett annat projekt för just den, skulle gärna se lite mer från den också
det som slog mig var att, kan man inte köra en standard turbo från en Volvo eller liknande?HHR skrev:Dröjer ett tag till med bilder. Hann inte. Ska lätta turbon lite då den är lite klumpig, kan lägga upp bild sen när dump, IC och tillsnyggad turbo är hemma?
Turbon fick jag i början av förra veckan, så sjukt liten snurra. Det KOMMER funka är vad jag känner när jag ser den. Inte ens två pekfingrar går in, så gött!
Dom är för stora! En bilmotor ligger på tex 2300cc. Det är lite mer luft som flödar där.gilerahjärnan skrev:det som slog mig var att, kan man inte köra en standard turbo från en Volvo eller liknande?HHR skrev:Dröjer ett tag till med bilder. Hann inte. Ska lätta turbon lite då den är lite klumpig, kan lägga upp bild sen när dump, IC och tillsnyggad turbo är hemma?
Turbon fick jag i början av förra veckan, så sjukt liten snurra. Det KOMMER funka är vad jag känner när jag ser den. Inte ens två pekfingrar går in, så gött!
aa men det ska vara overkill vettu, kan fixa en billig turbo från en Volvo 940 om du vill HEhehe!Rexxy skrev:Dom är för stora! En bilmotor ligger på tex 2300cc. Det är lite mer luft som flödar där.gilerahjärnan skrev:det som slog mig var att, kan man inte köra en standard turbo från en Volvo eller liknande?HHR skrev:Dröjer ett tag till med bilder. Hann inte. Ska lätta turbon lite då den är lite klumpig, kan lägga upp bild sen när dump, IC och tillsnyggad turbo är hemma?
En liten 70cc 2-t motor flödar för lite luft för att turbon skulle orka komma upp i dom varvtalen som behövs. Så det kommer bara bli en strypning!gilerahjärnan skrev:aa men det ska vara overkill vettu, kan fixa en billig turbo från en Volvo 940 om du vill HEhehe!Rexxy skrev:Dom är för stora! En bilmotor ligger på tex 2300cc. Det är lite mer luft som flödar där.gilerahjärnan skrev: det som slog mig var att, kan man inte köra en standard turbo från en Volvo eller liknande?
Solklart, ett vinnande koncept. Allt som folk kliar sig i hårbotten när man är ute är bara där värt det. Resten som sugis.. nja. Men flatshift var ju en go funktion också, som samma styrbox bjuder på!DEA!! skrev:om det blir aktuellt med volymökning, blir det insprut på den med isåfall?
Hehe, han körde ju kylande soppa istället, så förstår hur han tänkte också. Men det är klumpigt med IC:n, men får flytta på avgasröret lite. Kan bli en ny pipa ändå så och då hamnar den lite längre ned i samma veva.potog skrev:bra att du kör med IC för störde mig på att perra.s aldrig gjorde det...
Hehe, är bara overkill prestanda på banan som är det sista.david96 skrev:overkill på redan overkill , nice! :3
Jag skäms Inte gjort något alls sedan sist. Är också sugen på laddtryck. :/Hugge66 skrev:HHR skrev:Ett par dagar i slutet på denna veckan ska lite tid avsättas.Hugge66 skrev:måste ha hänt något nu! update snart?
Har inte hänt något annat än köpt aluminiumtigpinnar, ny svetshjälm med flytande kristaller och städat lite i garaget. Så jag är ganska redo.
längesedan det var en update nu!
Dåligt nu igen :/david96 skrev:händer de något på moppefronten?