lite fråogor om Gilera Runner -01 som jag ska "strypa a

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
area51
Elmoped

lite fråogor om Gilera Runner -01 som jag ska "strypa a

Inlägg av area51 »

Detta hittade jag i infon på TSR

-> Strypning i mynningen på röret. Förstår inte riktigt men antar man borrar upp lite i avgasröret`?

--> Variatorbricka inga problem att göra
--> Blindrör/blindtarm? Är väl den man kapar av från avgassystemet o svetsar igen hålet.

--> CDi strypt. (varv spärr). Köpa Ny CDI på twostroke
--> Plugg i insugsgummit antar att det har något med förgasaren o göra så en länk eller tips hur jag fixxar den skulle vara tacksamt

Så nu säger vi att allt e borta.. Behöver jag ny förgasare 17.5? eller bara byta munstycke och isåfall ungeför vilken storlek.. TACKSAM för tips!

MVH Danne
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Re: lite fråogor om Gilera Runner -01 som jag ska "stry

Inlägg av Vagif »

Du måste inte köpa ny förgasare. Vi kan inte säga vad för munstycke du ska ha då det är olika på alla moppar. Köp ett sats och testa dig fram.

Ja du kapar av blindröret och svetsar igen hålet och pluggen i mynningen, ta av avgasröret sen tar du bara ut plugget. Kan finnas 2 pluppar som håller kvar plugget där, men de är relativt enkla att få bort.
Trying is the first step towards failure
area51
Elmoped

Inlägg av area51 »

Tack :D vad glad jag blir ska beställa munstycke sats snarast, men vad är det för plugg i insugsgummit jag läst om här?
Vagif skrev:Du måste inte köpa ny förgasare. Vi kan inte säga vad för munstycke du ska ha då det är olika på alla moppar. Köp ett sats och testa dig fram.

Ja du kapar av blindröret och svetsar igen hålet och pluggen i mynningen, ta av avgasröret sen tar du bara ut plugget. Kan finnas 2 pluppar som håller kvar plugget där, men de är relativt enkla att få bort.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Inlägg av Vagif »

[quote="area51"]Tack :D vad glad jag blir ska beställa munstycke sats snarast, men vad är det för plugg i insugsgummit jag läst om här?

ÄR bara en plugg. Öppna den, sedan Antingen så får du ta och borra eller slipa bort pluggen med ett verktyg/maskin.
Trying is the first step towards failure
area51
Elmoped

Inlägg av area51 »

Blir det nån stor skillnad om jag skulle dra på en större förgasare? förutom bensinförbrukningen?
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rotmosmannen »

Inte super mycket efekt får du av bara en förgasare. Sen så skulle inte jag ta bort blindtarmen om jag var du.. Gör du fel kan du förstöra hela avagssystemet. Köp ett trimrör, Mer efekt än förgasare och inget speciellt du behöver göra förutom att ta bort pluggen på den också :D
Men kolla...ja la en post!
area51
Elmoped

Inlägg av area51 »

Ok, tack, hittade ett rör som ser "lagligt" ut.. Vill kunna köra utan att "märkas" av farbror blå
Skriv svar