Speedway skrev:Verkar gå fint! Förutom sliret på kopplingen då
aop går riktigt fint men ska lösa de snarast blir väll att blästra metallplattorna och lägga på en bricka på var skruv så kanske de blir bra
Tänkte precis kommentera det om kopplingen haha.
Har länge väntat på en riktig testkörning så detta var en fröjd för ögat
EDIT: kopplingsgreppet är ett twenty flex om jag inte ser fel? Är utväxlingen i det handtaget tillräckligt för att göra kopplingen lättare men ändå koppla ur helt när man trycker in handtaget? Funderar på att införskaffa ett sådant då kopplingen i aprilian är ganska trög så man får använda alla fingrar men det är ju inge bra när man ska köra bakhjul
Länk, http://www.24mx.se/twenty-flex-kopplingsgrepp
Speedway skrev:Verkar gå fint! Förutom sliret på kopplingen då
aop går riktigt fint men ska lösa de snarast blir väll att blästra metallplattorna och lägga på en bricka på var skruv så kanske de blir bra
Tänkte precis kommentera det om kopplingen haha.
Har länge väntat på en riktig testkörning så detta var en fröjd för ögat
EDIT: kopplingsgreppet är ett twenty flex om jag inte ser fel? Är utväxlingen i det handtaget tillräckligt för att göra kopplingen lättare men ändå koppla ur helt när man trycker in handtaget? Funderar på att införskaffa ett sådant då kopplingen i aprilian är ganska trög så man får använda alla fingrar men det är ju inge bra när man ska köra bakhjul
Länk, http://www.24mx.se/twenty-flex-kopplingsgrepp
yes har jag också längtat efter hehe ! japp det är det blir extremt mjukare koppling och den räcker iaf på min för att använda alla tre olika steg som finns inuti kopplingen ! lätt värt pengarna
Känner att jag jag missat en hel del updates men ser riktigt nice
Hebo manson är ju lite utdöd vilket är sjukt synd då det är en av dem bättre hyper cylindrarna vi har
Persson97 skrev:Ser fint ut!
Men måste fråga, varför slicks fram? Framhjulet kommer ändå inte värmas upp och ge den klibbigheten och det greppet som slicks ska göra?
Väger mindre än ett vanligt sm däck detta däcket är bara 95-60-17 medans orginal är 110-70-17 tror jag sen blir det varm och klibbigt ändån räcker du kör med lite på asfalt eller att det står i solen så blir det mjukt och klibbigt !
ohh yes ! låter mycket tycker jag med men både erland och moddlaren tycker att jag absolut måste gå upp i förgasare storlek om jag vill ha mer hästar ! då 28 är de minsta man borde ha för 70cc
är ju bara att testa som sagt om man inte gör de vet man inte om de går
EDIT : moddlaren körde trotts allt på en mikuni 36 på sin Hebo
ohh yes ! låter mycket tycker jag med men både erland och moddlaren tycker att jag absolut måste gå upp i förgasare storlek om jag vill ha mer hästar ! då 28 är de minsta man borde ha för 70cc
är ju bara att testa som sagt om man inte gör de vet man inte om de går
EDIT : moddlaren körde trotts allt på en mikuni 36 på sin Hebo
Okej, kanske skulle ta och gå upp jag med då på min
väl inställd 28mm med 98oktan miles +plus som statoil har med 1% stp oktan höjare och 2-3% olja är det jag har kört med å även tippsat vänner om å det funkar prima om man vill ha bra bränsle utan att köra på dyra bränslen.
V-power funkar prima med men för mycket sprit å känner väll inte att det gav nån effekt. så hällre vanlig soppa å hela slangar
34mm hade jag sagt är för stort till 70cc om du inte varvar som satan tänk på att du vill ha en hög flödeshastighet.
bänkat 20-22hk med 28mm PWK så handlar bara om att ställa in det bättre å våga mer!
Som alla andra skriver 34mm förgasare på 70cc är på tok för stort, du behöver ett större rmembran och mycket stötte kanaler in till cylindern om det skall funka. hade jag varit dig hade jag köpt en VHST 28mm om du vill ha något extra
Revilz skrev:Gör man hål i ramen för att få den lättare eller är det bara styling?
Följer!
ramen blir betydligt starkare sen ser det ju mycket råare vikten blir ungefär det samma om jag räknat rätt på det
Ja, den blir inte lättare i alla fall . Med ungefär den hålstorleken och samma godstjocklek så blir vikten runt 60% högre jämfört med det som sågats bort.
Att ramen skulle bli mycket starkare, de stämmer inte riktigt. Det enda man tjänar på att göra så är motståndskraft mot buckling, några %. Men ramen spricker på grund av hålen innan det är någon risk. Så rent praktiskt blir den svagare. Sen försvagar svetsarna ännu mer.
Men de är definitivt snyggt!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Revilz skrev:Gör man hål i ramen för att få den lättare eller är det bara styling?
Följer!
ramen blir betydligt starkare sen ser det ju mycket råare vikten blir ungefär det samma om jag räknat rätt på det
Ja, den blir inte lättare i alla fall . Med ungefär den hålstorleken och samma godstjocklek så blir vikten runt 60% högre jämfört med det som sågats bort.
Att ramen skulle bli mycket starkare, de stämmer inte riktigt. Det enda man tjänar på att göra så är motståndskraft mot buckling, några %. Men ramen spricker på grund av hålen innan det är någon risk. Så rent praktiskt blir den svagare. Sen försvagar svetsarna ännu mer.
Men de är definitivt snyggt!
vill bara ytra mig med å säga att jag tror du har fel. skulle anse att hålen om det är gjort rätt stärker ramens konstruktion. "svetsarna försvagar ännu mer?" välsvetsade delar sitter som in i berget. inget man kan dela på i första taget du får tänka på att du smälter ihop 2st metaller + lägger på mer material.
Jag la ett par timmar i eftermiddags på ett göra en FEM-analys på just detta för skojs skull, iom att det saknades belägg, och kom fram till det jag skrev ovan.
Svetsar kan i princip alltid räknas som en försvagning jämfört med en perfekt solid struktur med kända egenskaper. Bara för att man smälter ihop metall och lägger till material blir det inte starkare.
Jag vill bara påpeka detta så ingen får för sig något som är felaktigt i onödan.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Kan köpa att du har rätt Ang ramens konstruktion om du gjort test på det.
Men ang svetsning så har jag svetsat en del grejer samt testat dem genom att lägga tryck på olika punkter och det är ingen skillnad på själva svetsfogen å själva materialet när det ger vika. Oftast ger det vika där det är som mest utsatt eller tunnast gods aldrig sett en Bra svetsfog spricka eller liknande.
DEA!! skrev:Kanske har missat det inlägget, men inge E85 längre?
Nä jag skippar det och kör på vanlig soppa istället ! enligt proffsen på topplocksverkstan och RG motor är de bara e85 om man har stora problem med kylning !
Ehh, snabb fråga, jag har ett skitbra rör och allt är i stort sätt perfekt inställt, kan jag få mer effekt om jag tar reda på vad squishen gör och ställer in den? Är det värt all research och mek?