Fel på förgasaren och förgasartvättning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Galdurf
Elmoped

Fel på förgasaren och förgasartvättning

Inlägg av Galdurf »

Jag läste någonstans att om man tvättar förgasaren så motverkar det överflödning.

Man måste använda choken på min moppe för att den ska nå upp till 3:an, då går den ungefär i 75. Jag har trottelbrickan näst längst ner, jag prövade hela vägen ner men då flödade den över. Jag undrar om att tvätta förgasaren verkligen motverkar överflödnig eller om det kan vara något annat fel.

Moppe: Rieju drac RR 07
50 cc
Användarens profilbild
zexxo
Elmoped

Re: Fel på förgasaren och förgasartvättning

Inlägg av zexxo »

Galdurf skrev:Jag läste någonstans att om man tvättar förgasaren så motverkar det överflödning.

Man måste använda choken på min moppe för att den ska nå upp till 3:an, då går den ungefär i 75. Jag har trottelbrickan näst längst ner, jag prövade hela vägen ner men då flödade den över. Jag undrar om att tvätta förgasaren verkligen motverkar överflödnig eller om det kan vara något annat fel.

Moppe: Rieju drac RR 07
50 cc
Är den helt orginal eller har du dragit pluggar, satt på trimrör, sportluft?

den går ju för magert eftersom du måste använda choken, så köp ett större huvudmunstycke som de heter, och om du är osäker så är en hel sats inte dålig att ha.
SÖKER FS1 FRAMHJUL MED TRUMBROMS
Användarens profilbild
zexxo
Elmoped

Inlägg av zexxo »

Hittade en guide från tsr om förgasar inställning som du kan läsa http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176
Galdurf
Elmoped

Inlägg av Galdurf »

Ägaren för moppen innan hade blivit tagen för trim, då hade polisen strypt moppen för mycket. Jag drog då pluggen och sågade av blindröret och svetsade igen hålet. Den har nått upp till 6:an förut men sen vet jag inte vad som hände, det är ett urpluggat originalrör just nu iaf.

Tänkte annars om jag kanske skulle behöva en större högfartsskruv, eftersom att den inte orkar dem höga växlarna. :/
Användarens profilbild
zexxo
Elmoped

Inlägg av zexxo »

Tänkte annars om jag kanske skulle behöva en större högfartsskruv, eftersom att den inte orkar dem höga växlarna. :/
du behöver större huvudmunstycke och det finns ingenting som heter högfartsskruv, så prova gå upp ca 10-15 storlekar
Galdurf
Elmoped

Inlägg av Galdurf »

Okej, tack iallafall :)
Skriv svar